حال تزریق کنندگان واکسن کرونا در ابهر خوب است
رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر گفت: حال تزریق‌کنندگان واکسن کرونا در ابهر خوب است.

کوروش شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت ابهر در زمینه بیماری کرونا، تصریح کرد: در حال حاضر آمار موارد مثبت در تست‌های سرپایی رو به افزایش بوده و از ۱۲ درصد تقریباً به ۱۶ الی ۱۷ درصد رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه وقتی آمار بیماران سرپایی بالا می‌رود به تبع آن دو تا سه هفته بعد میزان بستری‌ها نیز فزایش می‌یابد، عنوان کرد: اگر میزان بستری‌ها نیز رو به بالا باشد، آمار مرگ و میرها نیز افرایشی می‌شود.

این مسئول، از روند افزایشی درصد بستری‌ها در بیمارستان‌های ابهر خبر داد و یادآور شد: به ازای هر یک نفر مبتلا باید ۱۰ نفر رصد و رهگیری شود که این میزان در ابهر شش و نیم تا هفت نفر است که در این حوزه از استانداردها عقب هستیم که از دلایل مهم این عقب‌ماندگی می‌توان به آمار بالای بستری‌ها و کمبود نیرو اشاره کرد اما با همه این اوضاع تلاش خواهیم کرد که این درصدها به ۱۰ نفر برسد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی مبارزه با کرونا در ابهر، عادی‌انگاری بیماری است، ادامه داد: متاسفانه همین امر سبب شده درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ابهر کاهش یابد، به حدی که به ۳۰ تا ۴۰ درصد رسیده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر با تاکید بر این که کماکان زدن‌ ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهترین راه مبارزه با کرونا است، افزود: در زدن ماسک نیز باید دقت شود ماسک به درستی استفاده شود تا اثربخشی لازم را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه کرونا در ابهر بیشترین قربانیانش را از دورهمی‌ها و تجمعات خانوادگی انتخاب می‌کند، یادآور شد: ۵۶ درصد مبتلایان به کرونا در ابهر در دورهمی‌های خانوادگی در دام این ویروس افتاده‌اند.

این مسئول، یکی دیگر از دغدغه‌های این روزهای مبارزه با کرونا در ابهر را برگزاری مراسم عروسی عنوان کرد و گفت: هر چند به تالارها مجوز برگزاری مراسم‌ با تعداد بسیار محدود حداقل ۵۰ نفر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده شده است اما کماکان به زوج‌های جوان توصیه می‌کنیم از برگزاری مراسم عروسی جداً خودداری کنند، زیرا ‌آلودگی یک نفر می‌تواند همه مهمان‌ها را آلوده کند.

شعبانی با اشاره به اینکه یکی از اماکنی که در حوزه مبارزه با کرونا همواره از اماکن پرخطر محسوب می‌شوند آرامستان‌ها است، تاکید کرد: آرامستان‌های ابهر به علت افزایش آمارها تعطیل شده است اما گاهی شاهد مراجعه مردم به این مکان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه خوشبختانه موردی از کرونا ویروس انگلیسی در ابهر یافت نشده است، اضافه کرد: شناسایی نشدن ویروس انگلیسی کرونا نباید این خوش‌بینی را در ما ایجاد کند که این ویروس وارد ابهر یا استان نشده است.

این مسئول با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های اصلی و نگرانی‌هایی که از بابت شیوع کرونا در ابهر وجود دارد، کارگرانی هستند که از این شهرستان برای کار به تاکستان و قزوین می‌روند و یا بالعکس، متذکر شد: با توجه به شیوع کرونای انگلیسی در قزوین، طبق تعاملات به عمل آمده، از این کارگران نمونه‌گیری انجام می‌شود.

وی با اشاره به شیوع کرونای انگلیسی در استان‌های شمالی کشور و دست‌فروشانی که از ابهر برای تهیه میوه به شمال می‌روند، عنوان‌ کرد: برای رفع این دغدغه نیز نمونه‌گیری سریع از دست‌فروشان انجام می‌شود.

شعبانی با اشاره به در نظرگیری چهار مرکز در داخل شهر ابهر برای اخذ تست کرونا، اظهار کرد: این مراکز شامل مرکز اعلایی، بیمارستان امید، بیمارستان امدادی و مرکز شماره ۵ است.

این مسئول با بیان اینکه یکی از موضوعاتی که از مردم درخواست داریم به آن توجه شود، قرنطینه شدن مبتلایان در نقاهت‌گاه‌ها است، ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده بالای ۹۰ درصد مردم ابهر شرایط لازم برای خانواده قرنطینه خانوادگی را ندارند و قرنطینه آن‌ها در خانه می‌تواند سلامت سایر افراد خانواده را نیز با مشکل مواجه کند، به همین خاطر از شهروندان درخواست می‌شود در صورت مثبت شدن تست خود برای قرنطینه به نقاهت‌گاه مراجعه کنند، زیرا علاوه بر امکاناتی که به صورت رایگان در اختیار مبتلایان در نقاهت‌گاه‌ها قرار می‌گیرد، پزشک نیز در این مرکز حاضر است.

شعبانی با یادآوری این مطلب که مراجعه دیرهنگام از دیگر دغدغه‌های مبارزه با کرونا در ابهر به شمار می‌رود، تصریح کرد: مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی علاوه بر اینکه معالجه افراد کرونایی را سخت‌تر می‌کند، جان سایر اعضای خانواده به ویژه اعضایی که دارای بیماری‌های مزمن هستند را نیز با خطر مواجه می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰ دوز واکسن کرونا در ابهر به جامعه هدف در نظر گرفته شده برای واکسیناسیون در دور اول تزریق شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه حال همه دریافت‌کنندگان واکسن مساعد است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.