"عزل و نصب" در ماه‌های پایانی عمر دولت ممنوع است/ هیچ مدیری حق کم کاری ندارد
استاندار کرمانشاه عزل و نصب مدیران در ماه های پایانی عمر دولت را فرصت سوزی دانست و انجام این کار را برای مدیران استان بجز در موارد استثنا ممنوع کرد.

هوشنگ بازوند در جلسه امروز (۹ بهمن) شورای اداری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حدود شش ماه به پایان عمر این دولت مانده، گفت: در این شش ماه باید تلاش مدیران مضاعف شده و بصورت شبانه روزی تلاش داشته باشند.

وی افزود: هیچ مدیری حق ندارد به خاطر اینکه ماه های پایانی عمر دولت است کم کاری کرده و کار مردم را روی زمین بگذارد و اگر چنین موردی مشاهده شود، قطعا برخورد می کنیم.

بازوند گفت: زمانی که مسئولیت قبول کرده ایم باید تا لحظه آخر برای انجام آن مسئولیت تلاش کنیم و این حق مردم بر گردن همه ماست و کم کاری در این ایام هیچ توجیهی ندارد.

وی همچنین از مدیران خواست در کنار تلاش مضاعف، عزل و نصب معاونین و مدیران زیردست را کنار بگذارند و انجام این کار را اتلاف وقت و فرصت سوزی در ماه‌های پایانی عمر دولت دانست.

بازوند گفت: اگر مدیری بخواهد تغییر کند، چندین ماه فرصت سوزی است و برای همین مدیران در این ماه های پایانی حق عزل و نصب ندارند، مگر برای مسئولین و معاونینی که کم کاری کنند که این افراد باید برکنار شوند.

وی همچنین با اشاره به شرایط سخت اقتصادی و مشکلات متعدد مردم گفت: در این ایام مدیران باید ارتباط خود را با مردم بیشتر کرده و مشکلات آنها را شنیده و برای رفع آن اقدام کنند.

بازوند تاکید کرد: مردم باید بدانند که نظام و دولت همیشه کنار آنهاست و در مشکلات آنها را حمایت می‌کند.

استاندار کرمانشاه اشاره ای هم به قطع برق در برخی نقاط کشور داشت و افزود: از شرکت توزیع برق خواسته ایم که به هیچ عنوان برق واحدهای مسکونی را قطع نکند واگر قرار است برق قطع شود، می تواند برق ادارات را با اطلاع قبلی قطع کند.

وی اشاره ای هم به ایجاد شهر جدید کرمانشاه داشت و افزود: در هفته گذشته با پیگیری های صورت گرفته در نهایت ایجاد شهر جدید کرمانشاه تصویب شد و مشاور این طرح هم دانشگاه شهید بهشتی تهران است.

وی افزود: ایجاد این شهر جدید به تقویت موقعیت کرمانشاه به عنوان کلانشهر غرب کشور کمک خواهد کرد.

تجهیز کارگاه ساخت پالایشگاه آناهیتا/ قول سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری از وزیر نفت گرفته ایم

استاندار کرمانشاه در ادامه به پیشرفت های صورت گرفته در زمینه اجرای پروژه پالایشگاه آناهیتا و پتروشیمی اسلام آبادغرب اشاره کرد و افزود: تلاش ما این است که برای دولت آینده یادگاری های خوبی به جای بگذاریم و یکی از این یادگاری ها در استان تحقق آرزوی دیرینه مردم کرمانشاه در شروع اجرای پالایشگاه آناهیتا خواهد بود.

بازوند تصریح کرد: بلاخره پس از سالها بحث پروژه پالایشگاه آناهیتا نهایی شد و ۶۷ درصد سهام این پروژه توسط قرار گاه خاتم(ص) خریداری شده و مابقی هم متعلق به شرکت ملی پخش و پالایش است و این دو با همکاری هم کار را شروع کرده و در حال تجهیز کارگاه هستند و به زودی عملیات رسمی اجرای این پروژه کلید می‌خورد.

استاندار کرمانشاه افزود: پروژه دیگری که مدت ها پیگیر آن بودیم، پتروشیمی اسلام آبادغرب است که دولت سرمایه گذاری هفت هزار میلیارد تومانی در این پروژه خواهد داشت و کار این پروژه هم شروع شده است.

وی افزود: همچنین از وزیر نفت قول سرمایه گذاری دو میلیارد دلاری در استان را گرفته ایم که دانشگاه شهید بهشتی در حال مطالعه بر روی یک میدان گازی در نزدیکی سرپل ذهاب است تا بتوانیم یک پالایشگاه و یک پتروشیمی با این میزان سرمایه گذاری در استان راه اندازی کنیم.

بازوند به تلاش های بسیار برای راه اندازی یک ایرلاین در کرمانشاه هم اشاره کرد وافزود: فرودگاه کرمانشاه به چهار استان همجوار خدمات رسانی می کند و نیازمند راه اندازی یک ایرلاین است، اما راه اندازی آن نیازمند سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی بود که به دلیل نبود بخش خصوصی قوی متاسفانه محقق نشد.

وی افزود: مدیران اگر برای کاری تلاش کرده و نتیجه نگرفته اند حتما به مردم گزارش داده و علت اینکه کار به نتیجه نرسیده را هم اعلام کنند.

برخی نمایندگان که در همین دولت مدیر بودند، خدمات دولت را زیرسوال نبرند

بازوند به گلایه برخی نمایندگان از کارهای انجام نشده در استان و بویژه منطقه اورامانات اشاره کرد و افزود: این درست نیست که فردی که تا چند ماه پیش در همین بدنه دولت فعالیت داشته، حال که نماینده شده همه خدمات را زیر سوال ببرد.

وی به برخی اقدامات صورت گرفته در منطقه اورامانات در چند سال اخیر اشاره کرد وافزود: در جریان زلزله سال ۱۳۹۶، تنها حدود هشت هزار واحد مسکونی در منطقه اورامانات ساخته و ۲۰ هزار و ۲۵۵ واحد مسکونی هم دراین منطقه تعمیر شد.

بازوند با اشاره به تلاش برای امهال تسهیلات زلزله زدگان گفت: با توجه به اینکه عمده این مردم از زلزله خسارت زیادی ندیده بودند، اما تلاش کردیم که همه مشمول امهال تسهیلات شوند و دولت به جای مردم اورامانات دو هزار میلیارد تومان سود تهسیلات پرداخت کرده است.

استاندار کرمانشاه گفت: از مجموع ارقامی که در بازسازی زلزله هزینه شده تنها سه هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان آن در منطقه اورامانات هزینه شده است.

وی یادآور شد: این حجم کار و اعتبار جدای از ساخت بیمارستانها و راه ها و ... و دیگر فعالیت های عمرانی در این منطقه است و انصاف این است که تمام کارهای انجام شده در کنار مشکلات گفته شود.

بازوند در ادامه با اشاره به سفر پرخیر و برکت رییس قوه قضاییه به استان گفت: در این سفر جلسات متعددی تشکیل و بسیاری موانع اداری و سرمایه گذاری و قضایی در استان برداشته شد.

وی افزود: در این سفر پرخیر و برکت همچنین بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار به استان اختصاص داده شده که نقش موثری در پیشرفت استان بویژه در حوزه قضایی دارد.

شروع سیر افزایشی کرونا در کرمانشاه/ افزایش نگرانی از پیک چهارم بیماری در روزهای پایانی سال

وی در ادامه به وضعیت کرونا در استان هم اشاره کرد و با ابراز نگرانی از روند افزایشی این بیماری در استان گفت: متاسفانه در روزهای اخیر شاهد افزایش تعداد مبتلایان هستیم که ادامه این روند در روزهای آتی به افزایش بستری و متعاقبا افزایش بیشتر فوتی های کرونا در استان منجر خواهد شد.

وی به سیر افزایشی بستری های کرونا در چند روز اخیر هم اشاره کرد و افزود: تعداد بستری ها از ۱۳۰ نفر در هفته گذشته به ۱۷۰ نفر در هفته جاری رسیده که حقیقتا نگران کننده است و می تواند استان را در معرض شروع پیک چهارم کرونا قرار دهد.

وی با اشاره به نزدیکی عید نوروز و ایام پایانی سال گفت: این ایام نقش مهمی در اقتصاد بازار دارد و برای همین باید همه تلاش کنیم از هم اکنون مانع اوج گیری دوباره کرونا در استان و اعمال مجدد محدودیت های کرونایی شویم.

بازوند از همه مدیران خواست دقت جدی در بحث پروتکل های بهداشتی داشته و نیز از مردم خواست تا رعایت این پروتکل ها را به شکل جدی تری داشته باشند.

وی با تقدیر از اجرای طرح شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: اجرای این طرح نقش موثری در کنترل کرونا داشت و امیدواریم این طرح این روزها با جدیت بیشتری پیگیری شده تا از اوج گیری دوباره کرونا در استان پیشگیری شود.

تلاشمان کاهش انباشتگی پرونده های وصولی چند سال گذشته است

پرویز توسلی زاده رییس کل دادگستری استان کرمانشاه هم در این جلسه با تبریک ایام دهه فجر گفت: انقلاب ایران مبتنی بر اسلام بود و همین اسلامی بودن آن به انقلاب قدرت بخشید و اینطور مستکبران جهان را در برابر انقلاب به زانو درآورد.

وی فلسفه انقلاب اسلامی ایران را خدمت به مردم عنوان کرد وافزود: خوشبختانه در استان کرمانشاه این خدمت رسانی با همدلی و همکاری که در حوزه اجرایی استان وجود دارد به خوبی در حال انجام است.

وی به برخی خدمات در حوزه قضایی استان اشاره کرد وافزود: در یک سال گذشته تمرکز ما بر کاهش انباشتگی مراجعین دادگستری و پرونده های وصول شده در چندین سال گذشته بوده است.

توسلی زاده راه اندازی میزخدمت، آزادی زندانیان و افزایش تلاش برای رسیدگی هرچه بیشتر به مشکلات و پرونده های قضایی مردم را از جمله برنامه های دستگاه قضای استان برای ایام دهه فجر عنوان کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.