کرونا ۵۳۰ بیمار را در فارس بستری کرد
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اکنون تعداد ۵۳۰ نفر براثر کووید ۱۹ در بیمارستانهای فارس بستری هستند.

دکتر سید روح‌الله حسینی پنجشنبه ۹ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: از بین ۵۳۰ بیمار بستری در بیمارستانهای فارس، ۱۰۶ نفر به دلیل وضعیت وخیم جسمانی، در مراکز مراقبت ویژه بیمارستانی، بستری هستند.

حسینی گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۵۸۸ هزار و ۱۸ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه های استان انجام و با بررسی نمونه های انجام شده، ۱۶۷ هزار و ۲۳۳ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او اضافه کرد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۷ هزار و ۲۹۳ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۳۵۸ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۶۸ هزار و ۵۹۱ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۱۶۲ هزار و ۵۶۳ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

حسینی با اعلام جان باختن ۲ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را سه هزار و ۱۲۸ نفر اعلام کرد.

این پزشک متخصص طب اورژانس با بیان اینکه کروناویروس در حال چرخش در جامعه است، تاکید کرد: کوچکترین بی توجهی و سهل انگاری در برابر این ویروس خطرناک، باعث ابتلا به بیماری کووید۱۹ و در برخی از مواقع نیز موجب مرگ می شود، بنابراین رعایت سه اصل استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مکرر دست ها در مبارزه با بیماری این بیماری، ضروری است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.