مردم از انجام تست کرونا نترسند/ علائم سرماخوردگی جدی گرفته شود
رئیس شبکه بهداشت انزلی، با بیان اینکه شهروندان از انجام تست کرونا نترسند، تاکید کرد: اگر بیماری شدید شود، روند درمان نیز سخت خواهد شد.

دکتر بابک صیاد در جلسه شورای اداری شهرستان بندرانزلی با اشاره به اینکه در حال حاضر شهرستان بندرانزلی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد، اظهار کرد: در طرح شهید سلیمانی بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان غربالگری شدند.

وی با تاکید بر اینکه تست کرونا برای جامعه هدف در مرکز ۱۶ ساعته به صورت رایگان انجام می شود، افزود: افرادی که علائم معمولی سرماخوردگی دارند، می توانند به این مرکز مراجعه کنند و تست دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه شهروندان از انجام تست کرونا نترسند، تاکید کرد: در مواردی افراد مبتلا به کرونا هستند، اما به علت بی توجهی در هفته دوم که علائم شدید می شود جهت درمان مراجعه می کنند و لذا کادر درمان با مشکل مواجه می شوند و روند درمان نیز به سختی صورت می گیرد.

صیاد، با اشاره به اینکه از شنبه مرحله دوم غربالگری آغاز می‌شود و فقط سالمندان بالای ۶۰ سال در این مرحله هستند، گفت: در حال حاضر حدود ۲۴ هزار سالمند در سطح شهر و روستا داریم که به صورت تلفنی این عزیزان را غربالگری می کنیم و چنانچه هر کدام از آنان مشکل داشتند به درب منازل مراجعه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در آغاز اجرای طرح ۲۰ هزار سفیر سلامت داشتیم و اکنون این تعداد به ۴۰ هزار نفر رسیده است، تصریح کرد: سفیران سلامت در واقع یک عضو از خانواده ها هستند که از طریق کتابچه آموزشی، اطلاعات لازم را دریافت کرده اند و می توانند افراد دارای علامت خانواده خود را ردیابی کرده و به ما اطلاع دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بندرانزلی یادآور شد: در حال حاضر جمعیت نفوس و مسکن این شهرستان بیش از ۱۳۹ هزار نفر است که ۱۲۸ هزار نفر در سامانه سیب ثبت نام کرده اند که در حدود ۸۰۰۰ نفر شماره تماس ندارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.