انجام ۱۴۰۰ تست کرونا در شهرستان ابهر
رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر گفت: از ابتدای طرح شهید سلیمانی تاکنون بیش از ۱۴۰۰ تست در این شهرستان انجام شده است.

کوروش شعبانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کرونا همه گروه‌های سنی را درگیر می‌کند اما در این بین افراد دارای بیماری مزمن و سالمندان جزو آسیب‌پذیرترین گروه‌ها محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه در شهرستان ابهر بیش از ۱۵ هزار و ۶۰۰ سالمند داریم، تصریح کرد: با توجه به آسیب‌پذیری این قشر، خانواده‌ها باید دقت لازم را در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر با بیان اینکه در طرح شهید سلیمانی، شهر ابهر به دو ناحیه تقسیم شده است، ادامه داد: کل شهرستان ابهر نیز با احتساب شریف‌آباد، شناط، هیدج و صائین‌قلعه به ۱۱ ناحیه و ۵۳ محله تقسیم شده است.

شعبانی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در ابهر تصریح کرد: با اجرای این طرح علاوه بر افزایش میزان بیماریابی، بازرسی‌ها نیز به دو برابر افزایش یافته که با تشدید نظارت‌ها ۷۰ مورد نیز پلمب شده است.

این مسئول، از فعال بودن نقاهت‌گاه‌های ابهر با پنج قرنطینه خبر داد و گفت: از اول بیماری ۴۰۰ نفر در نقاهت‌گاه‌های ابهر بستری شده‌اند که هزینه بستری به ازای هر فرد ۱۰۰ نفر است.

وی با یادآوری این مطلب که ۲۸۷۷ نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در ابهر بستری شده‌اند، ادامه داد: هر چند طی هفته‌های اخیر روند فوتی‌ها در ابهر کاهش یافته است وضعیت بسیار شکننده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان ابهر با بیان اینکه در کنار تست‌های سریع از تست‌های پی.‌سی.‌آر نیز نباید غفلت شود، اضافه کرد: در مجموع از ابتدای اجرای طرح شهید سلیمانی تاکنون ۱۴۰۰ تست سریع انجام شده که ۱۹۳ نفر مثبت شده است.

شعبانی با تاکید بر این مطلب که ابهر از زیرساخت‌های درمانی خوبی برخوردار است، اضافه کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون تعداد تخت‌های بیمارستان امدادی با توجه به مهیا بودن فضای فیزیکی از ۶۴ تخت به ۹۶ تخت ارتقا یافته و تعداد تخت‌های آی.‌سی.‌یو نیز از ۱۲ تخت به ۲۰ تخت رسیده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.