مرگ ۱۴۸۳ شیرازی بر اثر کرونا/ ۵۳۶ بیمار کرونایی در فارس بستری هستند
معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که از ابتدای شیوع پاندمی کووید۱۹ تاکنون، شمار قربانیان این بیماری در فارس به ۳۱۲۶ و در شیراز به ۱۴۸۳ نفر رسیده است.

دکتر عبدالرسول همتی چهارشنبه ۸ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: در بین شهرستان‌های استان فارس بعد از شیراز، مرودشت با ۲۳۴ و کازرون با ۱۲۳ مورد فوتی، بیشترین تعداد قربانی را داشته‌اند.

همتی گفت: از کل فوت شدگان براثر ابتلا به کرونا در فارس، ۷۵ مورد آباده؛ ۶۵ مورد داراب؛ ۵۱ مورد ممسنی؛ ۴۶ مورد کوار؛ ۴۴ مورد اقلید؛ ۴۲ مورد نی ریز؛ ۴۰ مورد استهبان؛ سپیدان و لامرد هر کدام ۳۸ مورد؛ ۳۳ مورد زرقان؛ ۳۲ مورد خرامه؛ فیروزآباد و قیروکارزین هر کدام ۳۰ مورد؛ ۲۸ مورد خرم بید؛ رستم، پاسارگاد و ارسنجان هر کدام ۲۰ مورد؛ زرین دشت و سروستان هر کدام ۱۹ مورد؛ ۱۷ مورد بوانات؛ کوه چنار و بیضا هر کدام ۱۳ مورد؛ ۱۰ مورد مهر؛ ۶ مورد فراشبند؛ ۲ مورد بختگان و یک مورد سرچهان بوده است.

این مقام مسئول ضمن یادآوری اینکه شهرستان‌های لارستان، جهرم و فسا، آمارها را به شکل مستقل اعلام می‌کنند، گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در کل استان فارس ۶ مورد مرگ براثر عوارض ابتلا به کروناویروس، ثبت شده است.

همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۵۳۶ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۱۰۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز همچنین از بهبودی ۱۶۲ هزار و ۳۱۳ نفر از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد و گفت: برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست ها، پرهیز از ترددهای غیرضرور و دورهمی های خانوادگی، الزامی است.

به گزارش ایسنا، روز گذشته آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستانهای فارس ۳۸۰ نفر و شمار افراد دارای وضعیت وخیم جسمانی ۱۰۴ نفر اعلام شده بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.