اختصاص ۶ نمره درس تربیت بدنی دانش آموزان به تکالیف حرکتی و کار پوشه های تغذیه ای
بر اساس دستورالعمل ابلاغی پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان(کوچ)، ۶نمره از ارزشیابی درس تربیت بدنی به تکالیف حرکتی و کار پوشه های تغذیه ای این پروژه اختصاص داده شده است.

به گزارش ایسنا، در دستورالعمل پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان(کوچ) که به صورت مشترک از سوی مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت و رضوان حکیم زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به استان‌ها ابلاغ شده است مدیران مدارس مکلف به تشکیل کارگروه درون مدرسه‌ای با موضوع تغذیه سالم، فعالیت‌های ورزشی و عضویت معلمان تربیت‌بدنی، مراقبان سلامت، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی و... شده اند.

دستورالعمل پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان کوچک با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم به عنوان یکی از طرح های تحولی وزارت آموزش و پرورش با هدف بهبود سلامت کودکان و نوجوانان کشور جهت اجرا به کلیه استان ها، مناطق و مدارس کشور ابلاغ شده و در سطوح ستادی و استانی در دست پیگیری است.

به لحاظ اهمیت داشتن وزن متناسب و زندگی توأم با تحرک در بهبود و ارتقای یادگیری و همچنین در افزایش ایمنی افراد در ابتلا و مقابله با بیماری کرونا و بیماری های غیر واگیر در طول زندگی، از مسئولان استانی و مدیران مدارس خواسته شده است که به موارد زیر توجه کنند:

معاونان آموزش ابتدایی استان، شهرستان ها و مناطق نسبت به اجرای مطلوب طرح در جلسات مدیران مدارس بر اجرای مطلوب آن تأکید کنند. همچنین باید مدیران مدارس ابتدایی و شوراهای این مدارس نسبت به سازماندهی، تقسیم کار و نظارت بر اجرای مطلوب طرح در مدارس اقدام کنند.

در این دستورالعمل آمده است که مدیران مدارس ابتدایی با سرگروه های آموزشی درس تربیت بدنی به عنوان ناظران پروژه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان همکاری کنند تا آموزگاران پایه بتوانند فرآیند راهنمایی و مداخله را به صورت مطلوب اجرا کنند.

۶ نمره از ارزشیابی درس تربیت بدنی نیز به تکالیف حرکتی و کار پوشه های تغذیه ای پروژه اختصاص داده شده است. شایسته است مدیران ضمن نظارت بر تکمیل فرآیند ارزشیابی بر استفاده انگیزشی از ابزار ارزشیابی در پیشبرد اهداف پروژه کوچ تاکید کنند که البته در چارچوب دستورالعمل اجرا و ارزشیابی درس تربیت بدنی در شرایط کرونا به شماره ۹۸۹۱۹ تاریخ ۱۹ شهریور ۹۹ صورت می پذیرد.

همچنین لازم است مدیران مدارس با همراهی معلمان تربیت بدنی و مراقبان سلامت، پیگیری لازم در مورد اجرای مشاوره ها و راهنمایی های مربوط به تغذیه و تربیت بدنی به دانش آموزان به ویژه دانش آموزان دارای اضافه وزن و چاق را داشته باشند و نسبت به تنظیم گزارشات هفتگی مدرسه اهتمام کنند. علاوه بر این مدیران باید برای تشکیل کارگروه درون مدرسه ای با موضوع تغذیه سالم و فعالیت های ورزشی و عضویت معلمان تربیت بدنی، مراقبان سلامت، معاون پرورشی و تربیت بدنی و ... اقدام کنند.

در بند پایانی این دستورالعمل نیز به این موضوع اشاره شده است که مدیران مدارس به آموزگاران تاکید کنند در ارتباط خود با دانش آموزان نسبت به صحبت و مشاوره در مورد پروژه کوچ اهتمام کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.