سامانه "توکا" به شناسایی دانش‌آموزان محروم کمک کرده است
فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه دانش‌آموزان محروم از تحصیل و نیازمند به گوشی و تبلت در سامانه توکاد شناسایی شده‌اند، گفت: طرح‌های مختلفی است که با تعامل با آموزش و پرورش در حال انجام آن هستیم، خصوصا در موضوع راهیان نور که به عنوان یکی از فعالیت‌های فرهنگی و ملی بزرگ در سطح استان در حال انجام است

سردار یدالله بوعلی شنبه ۴ بهمن در آیین رونمایی از سامانه و پویش توکاد "تامین وسایل کمک آموزشی دانش‌آموزان" که از طریق ویدئو کنفرانس با حضور روسا و شورای معاونین ادارت آموزش و پرورش مناطق و شهرستان‌های فارس برگزار شد، گفت: در موضوع کمک‌های مومنانه خوشبختانه قدم‌های خوبی به کمک دانش آموازان و فرهنگیان برای یاری رساندن به افراد بی بضاعت برداشته شد که فارس در این امر مقام نخست کشور را کسب کرد.

فرمانده سپاه فجر فارس افزود: در موضوع تامین وسایل کمک آموزشی دانش‌آموزان نیز خوشبختانه با اجرای طرح توکاد، که توسط سازمان بسیج دانش آموزی طراحی شده است، دانش‌آموزان محروم از وسایل کمک آموزشی که به دلیل نداشتن تبلت یا تلفن همراه از تحصیل هم محروم مانده بودن، شناسایی شدند.

بوعلی ادامه داد: در سراسر فارس هر دانش آموز نیازمند و محروم از تحصیل با کد ملی و شهرستان محل سکونت به طور مشخص در سامانه توکاد احصا و شناسایی شده است و همه دانش آموزان استان میتوانند با هر مبلغی به دانش آموز مورد نظر و دلخواه خود کمک کنند.

او با بیان اینکه مقام معظم رهبری فارس را قله کشور می‌دانند، گفت: یکی از رسالت‌های سپاه هم افزایی و کمک به کار آموزش و پرورش است و اگر امروز کار ما در بسیج فرهنگیان و بسیج دانش اموزی منجر به کمک به همه سطوح آموزش و پرورش شود در کار خود موفق بوده‌ایم.

فرمانده سپاه فجر فارس عنوان کرد: فلسفه وجودی بسیج در آموزش و پرورش این است با استفاده از ظرفیت های بسیج و سپاه به پویایی آموزش و پرورش کمک کند.

بوعلی افزود: پس از اجرای طرح توکاد اگر به نتایج قابل قبولی رسیدیم این طرح را در کشور مطرح خواهیم کرد تا بقیه استان‌های نیز بتوانند بهره مند شوند.

او ادامه داد: خوشبختانه با همکاری فرماندهان سپاه و مسئولان دادگستری و ستاد دیه و بسیج استان فارس ۱۶۳ نفر از شاغلین ادارت دولتی که در زندان به سر می‌برند را آزاد کنیم.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی فارس نیز گفت: محورهای فعالیت بسیج دانش‌آموزی امسال، سلامت، بهداشت و ضد عفونی کردن مدارس و معابر و نشاط اجتماعی بوده است.

عباس توانا با بیان اینکه بیش از ۸۰۰ دانش آموز فارسی در طرح پایش سلامت شرکت داشتند، گفت: در حوزه بسیج دانش آموزی بیش از ۱۱ هزار بسته معشیتی تهیه و بین دانش آموزان نیازمند توزیع شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.