روحانی: نگران ویروس جهش‌یافته کرونا هستیم /آغاز واکسیناسیون از بهمن
رئیس‌جمهور گفت: این نگرانی وجود دارد که ویروس جهش یافته انگلیسی در دیگر نقاط دنیا دیده شود همانطور که امروز در آفریقا شیوع پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ‌حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ۱۱ ماه از دوران ابتلا به این ویروس می‌گذرد و در پایان ماه بهمن یک سال تمام می‌شود. چون پایان بهمن سال گذشته متوجه ورود این بیماری به کشور شدیم؛ برخی مبتلا شدند و تست‌ها مثبت شد و روز آخر بهمن اعلام شد و کشور ما هم متاسفانه با این ویروس مواجه شد.

وی ادامه داد: در این مدت دوران سختی بر مردم گذشت باز هم باید مراعات کنیم و ماه‌های پیش رو هم با همین سختی مراعات کنیم تا این بیماری واگیر عالم‌گیر پاندومی که توانسته جان بیش از ۲ میلیون و۱۰۰ هزار نفر را تا الان بگیرد و هنوز هم ادامه دارد، کنترل شود.

اهم اظهارات او به نقل از مهر،ایرنا و ایسنا را در ادامه بخوانید

* در مجموع بابت دستاوردی که امروز شاهد آن هستیم و در یکی دو هفته اخیر آمار فوتی‌های ما دو رقمی شد، از مردم بزرگ و کادر درمان تشکر می‌کنیم و در این زمینه بسیج و سازمان های مردم نهاد همه در کنار هم آمدند و این کار بزرگ را به وجود آوردند که این کارنامه غرورآفرینی برای ملت و دولت ایران است.

* این درحالی است که کشورهای قدرتمندتر از حیث صنعتی و امکانات پزشکی، گرفتاری و مشکلات‌شان بسیار زیاد است و نتوانستند به طور کامل این بیماری را مهار کنند، در کشور ما این کار عظیم انجام شده است که از همه دست اندرکاران این اقدام بزرگ و سنگین از رسانه‌ها گرفته تا نیروهای هماهنگ کننده تا کادر درمان قدردانی می‌کنیم.

* در زمینه واکسن داخلی و خارجی حرکت‌های خوبی انجام شده است. در زمینه واکسن داخلی می‌توانیم بگوییم سال آینده سه واکسن را پیش رو داریم و تا آخر بهار بخشی از آنها به دست ما می‌رسد.

* سه واکسن برکت، رازی و پاستور، واکسن‌های داخلی است که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.امیدواریم برخی از این‌ها در فصل بهار و برخی در فصل تابستان به دست ما برسد.

* تا آخر امسال هم غیر از کواکس، برای دریافت واکسن از جاهای دیگر هم تلاش می‌کنیم؛خبر داده شده در ماه بهمن واکسیناسیون در کشور آغاز می‌شود و این کار بسیار اهمیت دارد. در عین حال واکسن خارجی تا وقتی واکسن داخلی برسد یک ضرورت است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.