نحوه حضور در جلسه امتحانات دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
جزئیات برگزاری امتحانات غیرحضوری و ترکیبی پایان نیم سال جاری دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد.

به گزارش ایسنا، معاونت آموزشی دانشگاه شریف اعلام کرد که با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس و حفظ سلامت دانشجویان، اساتید و کارمندان این دانشگاه مقرر شد که امتحانات دروس نیم سال اول سال تحصیلی جاری در دانشگاه صنعتی شریف به صورت غیرحضوری برگزار شود. نظر به این موضوع، متن زیر به طرح نکات مهم و ضروری خطاب به دانشجویان برای آمادگی هر چه بیشتر ایشان برای شرکت در آزمون های غیرحضوری می پردازد.

بر این اساس و با توجه به ماهیت متنوع دروس مختلف، شیوه های برگزاری آزمون های غیرحضوری برای این دروس نیز متفاوت خواهد بود. به طور نمونه، برگزاری آزمون کتبی به صورت غیرحضوری، آزمون home-take ،برگزاری آزمون از طریق سامانه درس افزار cw برگزاری آزمون شفاهی و یا ترکیبی از تعدادی از شیوه های ذکر شده میتواند توسط اساتید استفاده شود. بنابراین به منظور کسب آمادگی بیشتر برای شرکت در این آزمون ها، الزم است دانشجویان از شیوه برگزاری آزمون هر درس از طریق استاد مربوطه اطلاعات الزم را کسب کنند.

اساتید می توانند علاوه بر برگزاری آزمون نهایی درس در تاریخ مقرر، که مطابق تقویم اعلام شده از قبل برگزار خواهد شد، در صورت صلاح دید و به عنوان بخشی از ارزیابی، از همه دانشجویان یا هر یک از دانشجویان درس که الزم بدانند عالوه بر امتحان کتبی غیرحضوری، آزمون شفاهی نیز برگزار کنند.

این آزمون شفاهی با هماهنگی از طرف استاد درس انجام شده و در محیط کلاس های مجازی شریف و با میکروفون و وب کم باز و ضبط جلسه صورت خواهد پذیرفت. در چنین شرایطی، نمره نهایی درس در مورد دانشجوی مربوطه با توجه به نظر نهایی استاد درس در مورد نتیجه ارزیابی آزمون شفاهی و مقایسه با دیگر ارزیابی های صورت گرفته در طول نیم سال تحصیلی تعیین خواهد شد.

دانشجو باید پیش از برگزاری آزمون برای ایجاد تمرکز بهتر، مکان آرامی را برای پاسخگویی به سوالات در نظر بگیرد. برگه های کاغذی سفید، لوازم التحریر و برگه های چرک نویس به میزان کافی همراه داشته باشید.

دانشجویان لازم است از قبل، نسبت به دسترسی به اینترنت و امکان ورود به سامانه های مربوطه اطمینان حاصل کنند و با توجه به قطعی احتمالی برق و اینترنت در صورت امکان راهکارهای پشتیبان استفاده از اینترنت موبایل، پاوربانک و ... را در نظر داشته باشند.

دانشگاه صنعتی شریف تاکید دارد که هرگونه تخطی احتمالی از بندهای فوق و نقض سلامت برگزاری آزمون، موجب ارجاع موضوع به کمیته انضباطی دانشگاه شده و به عنوان یکی از مصادیق تقلب در حین آزمون در این کمیته مورد بررسی قرار گرفته و مطابق مقررات برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت.

در روش برگزاری امتحانات این ترم که بسیار مشابه برگزاری امتحانات معمول دانشگاه به صورت حضوری است، سوالات در ابتدای آزمون در اختیار دانشجویان قرار گرفته و دانشجویان در مدت زمانی که برای آزمون تعیین شده به حل سوالات پرداخته و پاسخ آنها را در برگه های سفید درج می کنند. در انتهای آزمون به دانشجویان فرصتی داده می شود تا از برگه های پاسخ خود تصویر تهیه کرده و در قالب یک فایل پی دی اف ارسال کنند.

در آزمون هایی که در بستر سامانه درس افزار برگزار می شود، سوالات آزمون در زمان مشخصی در دسترس دانشجویان قرار می گیرد. دانشجویان پاسخ های خود را در سامانه وارد نموده و یا بارگذاری می کنند و پس از اتمام آزمون امکان مشاهده پاسخ ها توسط اساتید و نمره دهی به آنها در سامانه وجود دارد.

نحوه برگزاری آزمون و پاسخگویی به سوالات در آزمون های مختلف طراحی شده در بستر سامانه درس افزار بسته به تنظیمات انجام شده توسط استاد متفاوت است. بنابراین لازم است دانشجویان به توضیحات مرتبط با فرایند برگزاری آزمون غیرحضوری که پیش از برگزاری آزمون توسط استاد درس مطرح می شود، دقت نمایند.

زمان شروع آزمون توسط مدرسین تعیین می شود و تا قبل از فرا رسیدن زمان شروع، دسترسی به آزمون امکان پذیر نخواهد بود. توجه نمایید که باز شدن آزمون بر اساس ساعت سرور سامانه صورت می پذیرد که بعضاً ممکن است اندکی با ساعت شما تطابق نداشته باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.