نقش برف و سرما در انتقال کرونا/ مردم خودشان را خوب بپوشانند
معاون فنی علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد بارش برف در بسیاری از مناطق استان گیلان هستیم، خاطرنشان کرد: مردم برای استفاده از این نعمت الهی و برف بازی به خیابان ها آمده اند، اما باید توجه کنند که سرما نقش مهمی در انتقال بیماری های تنفسی دارد.

دکتر مسعود نوروزی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به شباهت بسیار زیاد علائم اولیه کرونا به یک سرماخوردگی ساده، اظهار کرد: ممکن است بیمار در صورت ابتلا به کرونا خودش را با علائمی نظیر آبریزش بینی، سرفه، تب خفیف و کوفتگی نشان دهد.

وی از مردم خواست در مرحله بروز علائم عمومی سرماخوردگی با ۴۰۳۰ تماس بگیرند و افزود: مراکز ۱۶ ساعته دانشگاه علوم پزشکی استان در قالب ۳۹ مرکز آماده ارائه خدمت به بیماران مشکوک به کروناست.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به احتمال شدید شدن بیماری کرونا، عنوان کرد: اگر فردی دچار تنگی نفس شدید شده و تنفس برایش سخت است، حتما به اورژانس بیمارستان مراجعه کند.

نوروزی، با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد بارش برف در بسیاری از مناطق استان گیلان هستیم، خاطرنشان کرد: مردم برای استفاده از این نعمت الهی و برف بازی به خیابان ها آمده اند، اما باید توجه کنند که سرما نقش مهمی در انتقال بیماری های تنفسی دارد.

وی ویروس کرونا را جزو عفونت های حاد تنفسی دانست و یادآور شد: عفونت های حاد تنفسی در هوای سرد بسیار راحت تر منتقل می شوند لذا مردم در روزهای سرد خارج از منزل تردد نداشته باشند.

معاون فنی علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی در صورت خروج از منزل، اضافه کرد: مردم با لباس گرم خودشان را خوب بپوشانند و در مقابل سرما از خودشان محافظت کنند و حتما خوراکی های ویتامین دار و مایعات گرم بخورند.

نوروزی، از بستری شدن ۹۷ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر ۴۶۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.