نگرانی اصلی ما ورود مسافران کرونایی به قزوین است
 استاندار قزوین گفت: روند ابتلا به کرونا در استان قزوین روند کاهشی است، اما باید توجه کنیم که ما استان تهدیدپذیری هستیم چرا که در چهارراه چهار استان قرار گرفتیم و بیشترین آلودگی استان قزوین نیز از طریق مسافران است، گاهی مسافران پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند لذا تنها نگرانی ما مسافرانی هستند که ممکن است آلودگی را دامن بزنند.

هدایت‌الله جمالی‌پور در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که با حضور ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت امروز ۲ بهمن در استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: اعضای ستاد مقابله با کرونا، بسیج، نیروی انتظامی، سپاه، کادر درمان، قرارگاه های مردمی و اصحاب رسانه با تعامل تلاش کردند که کرونا در استان کاهش یابد و مردم کمترین آسیب را ببینند.

وی تأکید کرد: رسانه‌های استان قزوین بی‌بدیل کار کردند و با همه ظرفیت خود در این شرایط سخت اقتصادی به اطلاع رسانی پرداختند، این همدلی و همگرایی و همزبانی بین مسئولین منجر به ایجاد اعتماد به مسئولین در بین مردم بود، لذا اگر اعتماد متقابل وتی شکل بگیرد هر کار سختی آسان خواهد شد.

استاندار قزوین اظهار کرد: در استان قزوین ما همه در کنار هم بودیم، دانشگاه علوم پزشکی، هلا احمر، استانداری، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی علی رغم اینکه ماموریت‌های دیگری داشتند همه به صورت جدی در حوزه کرونا ورود پیدا کردند و در نتیجه شاهد کاهش چشمگیر کرونا در استان قزوین بودیم.

وی خاطرنشان کرد: کرونا در استان قزوین به سرعت کنترل شد، در برهه‌ای از زمان ما به ۶۰۰ بستری در بیمارستان‌ها رسیدیم به طوری که در استان بحران ایجاد شد و به دنبال ساخت بیمارستان صحرایی بودیم اما عزم اعضای ستاد مقابله با کرونا و همکاری مردم در امر پیشگیری و رعایت پروتکل‌ها باعث شد که امروز میزان بستری در استان قزوین به ۱۸۰ نفر رسید و همچنان رو به کاهش است.

جمالی‌پور اظهار کرد: در کادر درمان و بیمارستان‌ها نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است، قرار شد علوم پزشکی بر درمان متمرکز شود و همین مراقبت در حوزه درمان باعث شد این فرایند کنترل شود، روزی ۱۳ مرگ‌ومیر کرونا در استان داشتیم و امروز خوشحال هستیم که بعضی از روزها میزان مرگ و میر کرونا در استان یک یا صفر باشد.

استاندار قزوین اظهار کرد: استان قزوین در یک سال و نیم گذشته در حوزه همکاری و همراهی بین مجموعه‌های دستگاهی بی‌نظیر کار کرد و همه به دنبال خدمت به مردم بودند و این امر باعث شد که مردم همراهی کنند وقتی مردم می‌بیند که حرف نماینده‌ها، استاندار و سپاه و مسئولین یکی است اعتماد می‌کنند، ائمه جمعه نیز به شدت کمک و میدان داری کردند.

وی یادآور شد: بازرسی ما نیز به صورت آنلاین بود و هرجا مشکلی بود بلافاصله منتقل و رسیدگی می‌شد، امیدواریم در این دو ماه نیز در بحث درمان شرایط بهتری فراهم بیاوریم و مرگ و میر را کاهش و مدیریت کنیم.

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: روند ابتلا به کرونا در استان قزوین روند کاهشی است، اما باید توجه کنیم که ما استان تهدیدپذیری هستیم چرا که در چهارراه چهار استان قرار گرفتیم و بیشترین آلودگی استان قزوین نیز از طریق مسافران است، گاهی مسافران پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. ما نگران قزوینی ها نیستیم چرا که مردم قزوین به شدت همکاری می‌کنند و تنها نگرانی ما مسافرانی هستند که ممکن است آلودگی را دامن بزنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.