لزوم ادامه طرح شهید سلیمانی برای مهار کرونا
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: طرح شهید سلیمانی با همکاری نیروهای مردمی و دستگاه‌ها باید ادامه پیدا کند، در ماه‌های آبان و آذر در بعضی روزها بالای ۱۰ مورد فوتی داشتیم اما اکنون در روز یک یا دو مورد و گاهی روزها هم فوتی‌ها صفر است که نتیجه تلاش همه به ویژه طرح شهید سلیمانی است.

پیمان نامدار در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که با حضور حریرچی معاون وزیر بهداشت امروز ۲ بهمن در استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مرگ ناشی از کووید ۱۹ در استان قزوین صفر بوده است اما در هفته اخیر نگران هستیم چرا که بحث کاهش در ابتلا مشاهده نمی‌شود و شاهد افزایش روند ابتلای مثبت هستیم و باید از این روند صعودی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی افزود: در آبان ماه ۲۵۳۱ نفر بستری داشتیم، هدف ما رسیدن به تعداد ۱۷۷۳ بستری بود که با اجرای طرح شهید سلیمانی به ۱۷۱۵ مورد بستری در آذر ماه رسیدیم، همچنین میزان مرگ و میر در آبان ماه ۲۵۷ مورد بود که در آذر ماه به ۲۰۱ مورد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: هفته اول آذرماه ۵۲۸ بستری و ۲۵۹ مورد مثبت و ۴۴ فوتی در هفته داشتیم که به ۳۴ مورد مرگ، ۳۰۴ مورد بستری‌ و ۷۲ مورد مثبت در پایان آذر ماه رسید، همچنین در هفته اول دی ماه ۱۷۵ مورد بستری و ۳۵ مورد مثبت و ۹ مورد مرگ در هفته داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با مساعدت مسئولین، تست‌های سریع مورد نیاز طرح شهید سلیمانی به تعداد ۵۰ هزار عدد تهیه شد که اخیراً ۳۰ هزار عدد دیگر هم به این تعداد اضافه شده است، یکی از دغدغه‌های ما تأخیر ورود مردم به مراکز بهداشتی و درمانی است این تأخیردر مراجعه باعث آسیب‌های جسمی و افزایش فوتی‌ها در بیماران کرونایی و غیرکرونایی می‌شود.

نامدار تأکید کرد: تمامی خدمات بیماران کرونایی و غیرکرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در فضای کاملاً مجزا از یکدیگر ارائه می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد، خوشبختانه شاهد کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بین مردم استان قزوین نیستیم.

وی یادآور شد: دفاتر پیشخوان و بانک‌ها باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد چرا که تاحدودی ضوابط بهداشتی در این اماکن کاهشی است؛ در سایر مکان‌های عمومی استان رعایت پروتکل‌های بهداشتی بیش از ۸۵ درصد است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی با همکاری نیروهای مردمی و دستگاه‌ها باید ادامه پیدا کند، در ماه‌های آبان و آذر در بعضی روزها بالای ۱۰ مورد فوتی داشتیم اما اکنون در روز یک یا دو مورد و گاهی روزها هم فوتی‌ها صفر است که نتیجه تلاش همه به ویژه طرح شهید سلیمانی است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.