کرونا ۱۰۰ نفر را در فارس روانه بیمارستان‌ها کرد
معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعلام کرد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۰ نفر براثر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ در بیمارستان‌های استان فارس بستری شده‌اند.

دکتر عبدالرسول همتی چهارشنبه اول بهمن در جمع خبرنگاران گفت: پس از حدود یک ماه، بار دیگر تعداد بیماران پذیرش شده در بیمارستان‌های فارس طی یک روز ۲ رقمی شده است.

همتی تعداد کل بیمارانی که به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های فارس بستری هستند را ۵۳۱ نفر ذکر و اضافه کرد: براساس آخرین آمارها، از ابتدای شیوع کرونا در فارس ۵۹۰ هزار مورد تست از افراد دارای علامت یا مشکوک، گرفته و منجر به شناسایی ۱۶۶ هزار و ۵۵۹ بیمار شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطرنشان کرد که از بین کل بیماران بستری در بیمارستان‌های استان فارس، ۸۹ بیمار به دلیل شرایط وخیم جسمی، در بخش‌های ICU بستری و تحت مراقبت‌های ویژه هستند.

او از بهبودی ۱۶۱ هزار و ۱۶۴ مبتلا به کروناویروس در فارس، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون خبر داد و گفت: متاسفانه با جان باختن ۲ بیمار دیگر طی ۲۴ ساعت گذشته، مجموع آمار جانباختگان این بیماری در فارس به ۳۰۹۷ نفر رسیده است.

همتی با تاکید بر عزم جدی همگانی برای رعایت اصول بهداشتی و پرهیز از ساده انگاری، از شهروندان خواست تا ضمن استفاده از ماسک و پرهیز از مسافرت، ترددهای غیرحضوری و پرهیز از شرکت در دورهمی های خانوادگی و تجمعات و شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست ها و حفظ فاصله فیزیکی، در کاهش زمینه های شیوع بیماری و پیشگیری از موج جدید کرونا در استان سهیم شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.