آیا ژاپن قبل از آغاز المپیک تابستانی برای جلوگیری از شیوع کرونا کاری خواهد کرد؟
وزیر بهداشت ژاپن از ساخت نمونه اولیه دستگاه آزمایش اتوماتیک کووید-۱۹ خبر داد و گفت که این دستگاه رباتیک از بازوی خود برای گرفتن نمونه از بینی افراد استفاده می‌کند و می‌تواند نتایج آزمایش را در حدود ۸۰ دقیقه ارائه دهد.

به گزارش ایسنا و به نقل از ایت نیوز، دستگاه رباتیک مذکور توسط ابرشرکت "صنایع سنگین کاوازاکی" توسعه داده شده است. این شرکت اعلام کرد این ربات می‌تواند در کانتینرهای حمل و نقل قرار گیرد و توسط کامیون‌ها به مکان‌های مختلفی مانند استادیوم‌ها، پارک‌های موضوعی و سایر مکان‌ها منتقل و در آنجا قرار داده شوند.

"نوریهیسا تامورا"(Norihisa Tamura) وزیر بهداشت ژاپن در گفتگو با خبرنگاران گفت: با نگاهی به روند جهانی آمار مبتلایان به کرونا، ما باید تعداد افرادی را که آزمایش می‌دهند و همچنین تقاضا برای آزمایش‌های پیشگیرانه را افزایش دهیم.

یوشی‌هیده سوگا نخست‌وزیر ژاپن و دولت او به دلیل کمبود آزمایش مورد نیاز برای کووید-۱۹ مورد انتقاد قرار گرفته بودند. دولت ژاپن تحت فشار است تا نشان دهد همه‌گیری را تحت کنترل دارد. این کشور کمتر از ۲۰۰ روز تا شروع بازی‌های المپیک تابستانی در توکیو که به دلیل شیوع ویروس کرونا قبلاً یک سال به تأخیر افتاده است وقت دارد و این در حالی است که هنوز واکسیناسیون آغاز نشده است.

تامورا گفت؛ استفاده از سیستم‌های آزمایش رباتیک ممکن است به حفظ نیروی انسانی پزشکی و بهبود دقت کلی کمک کند. آزمایش نمونه اولیه این دستگاه که روز سه‌شنبه انجام شد نشان داد که این سیستم از بازوهای رباتیک انسان محور برای جمع‌آوری نمونه از افراد و انجام آزمایشات واکنش زنجیره ای پلیمراز(PCR) استفاده می‌کند.

این سیستم قابل جابجایی است و می‌تواند در کانتینرهای حمل و نقل قرار گیرد. علاوه بر آن می‌تواند در هر ۱۶ ساعت ۲۰۰۰ نمونه را پردازش کند.

از ابتدای شیوع همه‌گیری کروناویروس، ژاپن آزمایشات کمتری که بر روی عفونت و ردیابی ویروس تمرکز دارد را نسبت به سایر کشورهای بزرگ جهان توسعه داده است.

طبق داده‌های دولت ژاپن این کشور روزانه حدود ۵۵ هزار آزمایش "واکنش زنجیره‌ای پلیمراز"( PCR) انجام می‌دهد که این میزان آزمایش کمتر از نیمی از جمعیت مبتلایان آن است. ژاپن با ۳۳۷ هزار مورد مبتلا به کرونا و ۴۵۹۸ مورد تلفات نسبت به دیگر کشورهای بزرگ جهان بهتر از پس این شرایط برآمده است اما با این وجود این کشور درگیر موج سوم ویروس است و اثبات شده این موج گسترده‌تر و کشنده‌تر از موارد قبلی است و این موضوع دولت را وادار به اعلام وضعیت اضطراری جدید در ماه جاری کرده است. سوگا گفته که دولت وی در نظر دارد تزریق اولین واکسن کووید-۱۹ را که تأیید کرد از اواخر ماه فوریه آغاز کند و این در حالی است که این کشور در انجام این کار نسبت به دیگر کشورهای جهان عقب مانده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.