نگرانی علوم پزشکی البرز از افزایش مراجعه موارد مبتلا به کرونا
سخنگوی ستاد مقابله با  کرونا در استان البرز گفت: نگران افزایش تعداد بستری‌های بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان هستیم.

علیرضا سلیمانی روز چهارشنبه یکم بهمن ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: علی‌رغم اینکه در خصوص بستری‌ها شرایط آرامی داریم اما در دو روز گذشته ورودی بیمارستان‌های البرز افزایش یافته و این نگرانی وجود دارد که در روزهای آینده شاهد افزایش تعداد بستری‌های کرونایی باشیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه اجرای طرح هوشمند در کاهش شیوع بیماری کرونا در سطح کشور و البرز اثر گذار بوده است، افزود: با اجرای طرح محدودیت هوشمند در البرز، تعداد بستری‌ها از ۹۰۰ بیمار به ۳۰۰ نفر یعنی حدود یک سوم رسیده است.

این مسئول تصریح کرد: همچنان همه باید کرونا را جدی بگیریم و از عادی انگاری و سهل انگاری بپرهیزیم و صبورانه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی و بهداشت دست بتوانیم به شرایط بهتری برسیم‌.

وی در خصوص بازگشایی مدارس در مقاطع اول و دوم ابتدایی از امروز در البرز گفت: تصمیم بازگشایی مدارس از سوی ستاد ملی کرونا در شرایط خاصی گرفته شده که اختیاری است و کلاس اول و دوم دو روز در هفته و با نفرات کمتر از ۱۰ نفر باید باشد و اگر خانواده‌ها از رعایت شرایط در مدارس اطمینان دارند می‌توانند در این خصوص اقدام کنند و اجباری نیست.

سلیمانی با اشاره به شرایط حساس تصمیم گیری در خصوص بازگشایی مدارس، افزود: از سویی آموزش و پرورش معتقد است که آموزش حضوری به ویژه برای مقاطع اول و دوم نیاز و تاثیرگذار است و از سویی با توجه با اینکه کودکان ناقلان بی علامت بوده و ممکن است کمتر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند؛ نگرانی برای افزایش شیوع و انتقال بیماری توسط این افراد وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شرایط کرونایی موجود در البرز شکننده است، گفت: در حال حاضر وضعیت استان‌های شمالی مجاور البرز نارنجی و قرمز است و از مردم تقاضا داریم که رعایت موارد بهداشتی را جدی گرفته و به این مناطق مسافرت نکنند و از مسئولان نیز تقاضا داریم نسبت به تردد به این استان‌ها حساس‌تر باشند تا بتوانیم شرایط را بهبود ببخشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.