هیچ بحرانی بدون مشارکت مردم جمع نمی‌شود/ مردم به کرونا ساده نگاه نکنند، پیروز می‌شویم
استاندار کرمانشاه گفت: هیچ بحرانی بدون مشارکت مردم قابل مدیریت و جمع شدن نیست.

هوشنگ بازوند، امروز(۳۰ دی) در آیین افتتاح بانک امانات تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر استان با تاکید براینکه برای عبور از بحران‌ها باید مشارکت مردم را داشته باشیم، اظهار کرد: هلال احمر می تواند مانند پلی باشد که ظرفیت عظیمی مردمی را وارد کند تا هرچه سریعتر از بحران عبور کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ بحرانی بدون مشارکت مردم جمع نمی شود، گفت: هلال احمر می تواند موجب مشارکت هر چه بیشتر مردم در بحران های رخ داده شود تا بحران ها را بهتر و زودتر کنترل کنیم که نمونه آن را در سه بحرانی که طی سه سال گذشته در کرمانشاه رخ داد، دیدیم.

استاندار کرمانشاه افزود: زلزله، سیل و کرونا سه بحرانی بودند که طی چندسال گذشته در کرمانشاه رخ داد و در این مدت شاهد ایثارگری نیروهای جمعیت هلال احمر بودیم که برای هر بحرانی به خوبی پای کار بودند.

وی خاطرنشان کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا هم هلال احمر در برنامه های نظارتی، مراقبتی و حمایتی به منظور قطع زنجیره انتقال این بیماری نقش پررنگی را ایفا کرد و طی این یازده ماه گذشته همگام با سایر نهادها در برنامه هایی که اجرا می شد، بویژه طرح حاج قاسم سلیمانی مشارکت خوبی داشته است.

بازوند در ادامه با اشاره به مشارکت خوب مردم در اجرای طرح محله محور حاج قاسم سلیمانی به منظور کنترل کرونا، افزود: همانگونه که سردار سلیمانی یک الگو و یک قهرمان ملی و نماد مقاومت در جهان اسلام بود، نامگداری طرح محله محور مقابله با کرونا به نام ایشان هم باعث شد تا مردم مشارکت زیادی در این طرح داشته باشند و همین مشارکت خوب مردم باعث شده تا اکنون از نظر کاهش شیوع بیماری کرونا وضعیت مطلوبی داشته باشیم، هرچند که این نگرانی را هم داریم که سهل انگاری پیش آید و وارد پیک چهارم این بیماری شویم.

وی گفت: بنابراین از هلال احمر می خواهیم که هم برای ورود به پیک چهارم هم آمادگی داشته باشد و هم مشارکت بیشتر مردم را برای کنترل این بحران در استان جلب کند.

بازوند خاطرنشان کرد: البته اگر مردم پروتکل ها را رعایت کنند و به بیماری کرونا ساده نگاه نکنند، می توانیم بر این بیماری پیروز شویم.

وی در ادامه با اشاره به تجهیز جمعیت هلال احمر استان به تعدادی کپسول اکسیژن و دستگاه اکسیژن ساز، افزود: در پیک سوم یکی از نگرانی هایی که داشتیم، بحث کمبود این تجهیزات بود که اکنون این تعداد دستگاه می تواند برای مقابله با پیک چهارم کرونا به استان کمک کند.

استاندار کرمانشاه همچنین پیشنهادی هم به رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر داد و گفت: باتوجه به ایثارگری ها و از جان گذشتگی هایی که جوانان داوطلب دارند، پیشنهاد می کنیم در عنوان " داوطلبان جمعیت هلال احمر" پس از واژه داوطلبان، واژه ایثارگران را هم اضافه کنید.

در پایان این مراسم، لباس و کارت عضویت جمعیت هلال احمر از سوی رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر به استاندار کرمانشاه اهداء شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.