استمرار پایش ورودی های مرزی در میرجاوه/ انجام ۶۰۰ تست کووید از مسافرین پاکستانی
مدیر آزمایشگاه مرجع سلامت و امور آزمایشگاههای دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام اینکه با شروع کرونا و به تبع آن اهمیت مراقبت های بهداشتی در نقاط مرزی، دستورالعمل های ویژه ای جهت حفاظت از سلامت ایران اسلامی در نقاط مرزی اجرایی شده است، گفت: در همین راستا بعد از دسترسی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به تست رپید، همکاران پر تلاش کادر بهداشتی و درمانی ما از ابتدای طرح شهید سپهبد حاج قاسم...

به گزارش ایسنا دکتر علیرضا سلیمی خراشاد ۲۹ دیماه گفت: از مجموع ۶۰۰ تست انجام شده از اتباع پاکستانی ۳ مورد مثبت کرونا از بین آنها شناسایی شده است که جهت طی مراحل درمان به کشور پاکستان بازگشت داده شده اند.

وی ادامه داد: همکاران ما در این مرزها برای غربالگری و پایش افراد آلوده و انجام اقدام های پیشگیرانه برای مقابله با بیماری‌ها حضور فعال دارند.

مدیر آزمایشگاه مرجع سلامت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خاطر نشان ساخت: با شروع پاندمی کووید ۱۹ و اهمیت حفظ و صیانت از سلامت جامعه و مراقبت های بهداشتی در نقاط مرزی استان برنامه مدونی برای غربالگری و شناسایی اتباع بیگانه در این نقاط اجرایی گردیده است.

دکتر سلیمی افزود: غربالگری و تشخیص کووید با تست های سریع باعث سهولت در شناسایی و مانع از گسترش بیماری و کاهش مرگ و میر ناشی از کووید می گردد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.