تالارهای پذیرایی قزوین تا اطلاع ثانوی تعطیل است
جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین گفت: با توجه به وضعیت کرونایی استان قزوین، طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا تالارهای پذیرایی استان تا اطلاع ثانوی اجازه فعالیت ندارند.

منوچهر حبیبی در ستاد مقابله با کرونای استان که امروز ۲۷ دی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت استان قزوین تثبیت‌شده است، در سه روز گذشته یک مورد فوتی داشتیم که نشان می‌دهد، مدیریت‌ها، محدودیت‌ها و نظارت‌ها پاسخ داده و راه دیگری برای مهار کرونا وجود ندارد؛ اگر واکسن هم وارد استان شود باید نظارت ادامه داشته باشد.

وی افزود: جهش کرونا روند درمان را سخت می‌کند، سرمای زمستان نیز شرایط مساعدی را برای شیوع کرونا ایجاد می‌کند همچنین آلودگی و وارونگی هوا در شهرستان‌های آبیک و قزوین نگران‌کننده است و می‌تواند در شیوع کرونا تأثیرگذار باشد بنابراین نیاز است که نظارت‌ها و کنترل‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

جانشین ستاد مقابله با کرونای استان قزوین اظهار کرد: شتاب در بازگشایی‌ها به‌منزله استقبال از کرونا است، به‌محض تغییر رنگ زرد به آبی گویا مسابقه‌ای برای بازگشایی‌ها صورت گرفته است، هرگونه بازگشایی باید با مجوز ستاد کرونای ملی و استانی باشد.

وی تأکید کرد: کادر درمان و مردم دیگر تحمل پیک دیگر کرونا را ندارند و نباید اجازه دهیم وارد پیک دیگری شویم، حدود یک سال است که با کرونا درگیر هستیم و باید تلاش کنیم که پیک دوباره ایجاد نشود هر باری که بدون توجه بودیم و پروتکل‌ها رعایت نشد شاهد ایجاد پیک جدیدی بودیم، اگر دوباره پیک ایجاد شود دیگر سونامی کرونایی است که مهار آن بسیار سخت است.

حبیبی بیان کرد: باید تلاش کنیم شرایط موجود حفظ شود و به سمت نزولی شدن روند ابتلا و بستری پیش برویم تا شرایط سخت‌تر نشود، یکی از بهترین طرح‌های ستاد کرونا که کمترین هزینه را برای مردم داشت منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح است، این طرح همچنان در تمام شهرستان‌ها ادامه دارد؛ از فرمانداران انتظار داریم که از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه آژیر تعطیلی را در خیابان‌های اصلی شهر با استفاده از ماشین‌های آتش‌نشانی به صدا دربیاورند.

راهپیمایی ۲۲ بهمن به صورت خودرویی برگزار می‌شود

وی خاطرنشان کرد: تغییر وضعیت قزوین و تاکستان از زرد به آبی کار سختی نیست، هم‌اکنون ۱۰۹ بیمار در قزوین و ۲۴ بیمار نیز در تاکستان بستری هستند که اگر ۲۰ درصد این میزان کاهش پیدا کند این دو شهرستان نیز آبی می‌شوند بنابراین از فرمانداران قزوین و تاکستان درخواست داریم این موضوع را به‌صورت ویژه در دستور کار دهند و سایر شهرستان‌ها نیز باید وضعیت را تثبیت کنند.

جانشین ستاد مقابله با ستاد مقابله با کرونای استان قزوین با اشاره به بازگشایی مدارس، یادآور شد: بازگشایی مدارس برای ما نگران‌کننده است، اگرچه دغدغه مسئولان وزارت آموزش‌وپرورش دغدغه سنجیده‌ای است و عدم حضور در کلاس‌ها باعث افت آموزشی شده است اما آموزش مجازی تجربه جدیدی را ایجاد کرد و ارتباطات خوبی صورت گرفت.

وی تأکید کرد: به اعتقاد وزارت آموزش‌وپرورش، برگزاری کلاس‌ها در پایه‌های اول و دوم ابتدایی به‌صورت مجازی نمی‌تواند بین معلم و دانش‌آموز ارتباط برقرار کند، آموزش مجازی برای این دانش‌آموزان سخت است و اثرگذار نیست؛ اما حفظ جان واجب و آموزش مستحب است.

حبیبی یادآور شد: به پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی، برگزاری کلاس درس در تمامی مقاطع در مناطق زرد ممنوع است این نگرانی قابل‌درک است چراکه برای افزایش یک فوتی نیز باید پاسخگو باشند؛ اما در مناطق آبی اختیار با فرمانداران، مدیران آموزش‌وپرورش و بخشداران است و برگزاری کلاس اول و دوم ابتدایی با حضور حداکثر ۱۰ نفر در یک کلاس مانعی ندارد.

وی تأکید کرد: هیچ اجباری برای حضور در کلاس در مناطق آبی وجود ندارد و اگر مدارسی بازگشایی شدند صرفاً دو روز در هفته می‌توانند خدمات آموزشی ارائه دهند و رعایت پروتکل‌های بهداشتی دارای اهمیت زیادی است.

جانشین ستاد مقابله با ستاد مقابله با کرونای استان قزوین خاطرنشان کرد: برگزاری هرگونه تجمع سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در تمامی وضعیت‌ها همچنان ممنوع است، همچنین مراسم ۲۲ بهمن به‌صورت نمادین رژه موتوری و خودرویی در تمام شهرستان‌ها برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: تست‌گیری در استان قزوین باید افزایش پیدا کند به‌طوری‌که روزانه حداقل یک هزار تست با اولویت کارگران واحدهای تولیدی، کارگران شهرداری و کارمندان بانک باید اجرا شود و گزارش آن به ستاد کرونا اعلام شود؛ اگر بیماریابی به‌خوبی صورت بگیرد شاهد کاهش روند شیوع کرونا خواهیم بود.

حبیبی تأکید کرد: بازگشایی تالارها در قزوین در حال حاضر ممنوع است و تصمیم‌گیری در مورد آن بعد از ایام فاطمیه در ستاد کرونای استان مورد توجه قرار می‌گیرد، واکسیناسیون مرحله اول نیز قبل از پایان سال اجرا می‌شود، امیدواریم واکسیناسیون در کنار این محدودیت‌ها تأثیرگذار باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.