هیچ‌گونه راهپیمایی تجمعی در ۲۲ بهمن امسال نخواهیم داشت
استاندار زنجان گفت: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا اگر راهپیمایی باشد، به صورت خودرویی خواهد بود و همه سخنرانی‌ها در فضای مجازی انجام خواهد شد.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۲۷ دی‌ماه) در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که در محل استانداری زنجان و با حضور معاون‌کل وزیر بهداشت برگزار شد، با بیان اینکه استان زنجان در سایه همکاری و همراهی در موضوع ضدعفونی و حفاظت‌های فردی، حتی در مواد اولیه نیز از سایر استان‌ها بی‌نیاز است، اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون از بیش از ۱۲۱ هزار زنجانی تست کرونا کرونا گرفته شده، به این معنا که به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ۱۲۰ تست در استان انجام شده است.

وی در رابطه با دو نتیجه اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در استان، افزود: در آذرماه امسال از ۲۲ هزار و ۷۵ نفر تست کرونا گرفته شده که در تست PCR ۳۵.۵ درصد آن مثبت و تست سریع ۱۸.۱ درصد مثبت بوده ولی در دی‌ماه امسال تعداد موارد مثبت در تست PCR به ۱۳.۲ درصد و در تست سریع به ۸.۲ درصد کاهش پیدا کرده است، به این معنی که در حال رسیدن به شناسایی زیر ۱۰ درصد هستیم.

این مسئول با بیان اینکه نباید کاهش روند بیماری کرونا ما را از شناسایی افراد مثبت غافل کند، بلکه باید انرژی را به صورت اصولی و منطقی متمرکز کنیم، تصریح کرد: استودیو سلامت از اسفندماه پارسال راه‌اندازی شده که بیش از یک ساعت در روز برنامه‌ریزی کرده و در خصوص بیماری کرونا اطلاع رسانی می‌شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه با برگزار نشدن مراسم یوم‌العباس در زنجان هم از فاجعه ملی جلوگیری و هم نسبت به جمع‌آوری بیش از ۳۳ میلیارد تومان طرح معیشتی اقدام و توسط سپاه انصارالمهدی (عج) استان در بین گروه‌های هدف توزیع شد، ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۰۰ تخت در نقاهت‌گاه‌های استان فعال بوده و بیش از ۶۰ تخت آی.‌سی.‌یو ایجاد شده و ۵۰ بخش دیگر نیز نیاز به تجهیزات دارد.

حقیقی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در استان نشان‌دهنده صادقانه عمل کردن مسئولان استانی در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است، اظهار کرد: نباید گول رنگ‌بندی کرونای شهرستان‌ها را بخوریم، زیرا فاصله کمی میان وضعیت آبی و زرد وجود دارد، بنابراین زنجانی‌ها باید همچنان به صورت جدی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و ماسک را جزو اولویت‌های زندگی قرار دهند و از سالمندان نیز به صورت جدی مراقبت کنند.

وی با تاکید بر لزوم برخورد قانونی با عاملان ابتلا و فوت افراد بر اثر کرونا با برگزاری هرگونه مراسم تجمعی در استان، افزود: باید طرح امنیتی و اجرایی توسط شورای تامین شهرستان‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کرونا در ایام نوروز برنامه‌ریزی و طراحی شود و دانشگاه علوم‌پزشکی استان نیز باید پژوهش میدانی در حوزه‌های مختلف روان‌پزشکی، روان‌شناسی و غیره انجام دهد.

این مسئول در رابطه با مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن، خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا اگر راهپیمایی باشد به صورت خودرویی خواهد بود و همه سخنرانی‌ها در فضای مجازی انجام خواهد شد که طرح امنیتی آن نیز باید توسط شورای تامین استان و قرارگاه عملیاتی کرونا طراحی شود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.