حضور دانش آموزان قزوینی در مدرسه اختیاری است
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین گفت: ۱۰۰۴ مدرسه در قزوین زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند و تعداد دانش آموزان ۱۹ هزار و ۸۵۰ نفر است؛ در کلاس حضوری تعامل بین دانش آموزان شکل می‌گیرد و این تعامل حداقلی لازمه آموزش است و باید موردتوجه قرار گیرد، از طرفی حضور دانش آموزان در مدارس به‌صورت اختیاری است.

حسنعلی اصغری در ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز ۲۷ دی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی کرونا از اول بهمن‌ماه سه گروه از دانش آموزان شامل دانش آموزان مقاطع اول و دوم ابتدایی و دانش آموزان هنرستان برای برخی از دروس باید به مدرسه بروند.

وی افزود: با توجه به آزمون نوبت اول دانش آموزان اول و دوم ابتدایی مشخص شد که دانش آموزان آن‌طور که باید آموزش ندیدند چراکه آمادگی لازم برای دریافت خدمات آموزشی به‌صورت مجازی را نداشتند و نیاز است که توسط معلم به‌صورت حضوری آموزش ببینند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قزوین اظهار کرد: به مدیران مدارس و مدیران مناطق تأکید شده است که بازگشایی مدارس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همراه باشد و نظارت کاملی بر نحوه اجرای پروتکل‌ها صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: دانش آموزان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نیز در دروس شایستگی‌های فنی و مهارتی و نیاز به آموزش حضوری دارند چراکه از اول کرونا آموزش‌های مهارتی برگزار نشده است، با توجه به این‌که کارگاه‌ها فضایی بزرگ دارند تأکید کردیم در هر کارگاه حداکثر ۱۰ نفر حضور پیدا کند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش قزوین تأکید کرد: در مناطق آبی مدارس زیر ۵۰ نفر اجازه بازگشایی دارند، ۱۰۰۴ مدرسه در قزوین زیر ۵۰ نفر دانش‌آموز دارند و تعداد دانش آموزان ۱۹ هزار و ۸۵۰ نفر است و تلاش می‌شود کلاس‌ها با حداقل تعداد نفرات و با رعایت پروتکل‌ها بازگشایی شوند.

وی تأکید کرد: در کلاس حضوری تعامل بین دانش آموزان شکل می‌گیرد و این تعامل حداقلی لازمه آموزش است و باید موردتوجه قرار گیرد، از طرفی حضور در مدارس اجباری نیست و حضور دانش آموزان در مدارس به‌صورت اختیاری است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.