بازگشایی مدارس قزوین تا فروردین به صلاح نیست
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بازگشایی مدارس برای ما نگران‌کننده است و باید در استان تصمیم درستی در این خصوص اتخاذ شود چراکه بازگشایی مدارس افزایش تردد را در پی دارد که این امر تا فروردین‌ به صلاح استان نیست.

پیمان نامدار در ستاد مقابله با کرونای استان که امروز ۲۷ دی در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: در حال حاضر نگرانی‌هایی برای پیک چهارم کرونا وجود دارد اگر نتوانیم خستگی نیروی انسانی و تجهیزات را مدیریت کنیم با مشکلات بیشتری روبه‌رو می‌شویم.

وی افزود: علی‌رغم اینکه در کشور ما وضعیت خوبی حکمفرماست در حال حاضر در کل دنیا روند کاهشی مرگ‌ومیر و ابتلا به کرونا دیده نمی‌شود، رشد فوتی و ابتلا به کرونا در اروپا بالا است و تخت‌های بیمارستانی انگلیس پر شده است؛ از طرفی واکسیناسیون در سطح دنیا آغاز شده است و کشور ما از این مقوله عقب نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: از زمانی که طرح شهید سلیمانی آغاز شد نتایج بسیار خوبی در استان قزوین داشتیم، هفته آخر آبان ماه ۶۴ فوتی براثر کرونا در استان قزوین داشتیم اما امروز در طول هفته به ۱۳ فوتی رسیدیم، در دی‌ماه نیز ۱۰ روز فوتی تست مثبت کرونا نداشتیم بنابراین به طرح شهید سلیمانی پایبند خواهیم ماند.

نامدار بیان کرد: در حوزه بازگشایی‌ها ما نگرانی داریم، در ایام تعطیلات شاهد افزایش مسافرت‌ها بودیم و باید در انتظار افزایش کرونا در کشور باشیم تا زمانی که واکسن مطمئنی به دستمان برسد و بتواند صد در صد ایمنی‌زایی کند، بازگشایی مدارس برای ما نگران‌ کننده است و باید در استان تصمیم درستی در این خصوص اتخاذ شود چراکه بازگشایی مدارس افزایش تردد را در پی دارد که این امر تا فروردین‌ماه به صلاح استان نیست.

وی خاطرنشان کرد: استان قزوین از روزهای اول پیک‌های سختی پشت سر گذاشته است بنابراین باید تصمیمات درستی اتخاذ شود و با توجه به شرایط استان تصمیم‌گیری کنیم، بعد از ایام فاطمیه مجالس مذهبی و ۲۲ بهمن را در پیش داریم که باید در این خصوص نیز تصمیم‌گیری شود چراکه هرگونه تجمع می‌تواند مخاطره‌آمیز باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: اگر مدارس، مساجد، کلاس‌های فرهنگی و نماز جمعه در مناطق آبی باز شود مشکلی وجود ندارد اما مشکل این است که پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود و باید با حفظ پروتکل‌ها انجام شود؛ حفظ ادامه منع تردد عبور و مرور از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح همچنان باید برقرار باشد تا وضعیت استان به ثبات برسد.

قزوین و تاکستان همچنان زرد است

وی عنوان کرد: پیک‌های گذشته نیز به دنبال بازگشایی‌ها ایجاد شد، در حال حاضر ۴ شهرستان استان قزوین آبی و قزوین و تاکستان همچنان زرد است بنابراین بازگشایی‌ها باید با حفظ کامل پروتکل‌ها باشد.

نامدار بیان کرد: در حال حاضر میزان پذیرش بیماران مبتلابه کرونا در قزوین به ۲۲ نفر رسیده است و مجموع بیماران بستری ۱۷۹ نفر است که ۱۴۰ بیمار در بیمارستان‌های دانشگاهی، ۳۷ بیمار در تأمین اجتماعی و دو بیمار در بخش خصوصی بستری شدند؛ همچنین ۵۵ نفر از بیماران در بخش ای سی یو بستری هستند که از این تعداد و ۲۳ نفر بدحال هستند، مجموع افراد بستری‌شده استان قزوین از اول شیوع کرونا تاکنون ۱۶ هزار و ۶۵۱ نفر است.

وی خاطرنشان کرد: امروز تعداد فوتی کرونا در استان قزوین صفر است و ما از موج دوم بیماری عبور کردیم، وضعیت استان قزوین در حال حاضر تثبیت‌شده و استیبل است و از دامنه‌ای که داشت ایجاد می‌شد عبور کردیم، طرح شهید سلیمانی در این میان بسیار به ما کمک کرد و باعث شد تست‌های زیادی انجام دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: با توجه به نتایج تست‌ها گروه فعال جامعه بیشترین تست مثبت را داشتند و تنها ۲۱ درصد مبتلایان به کرونا در قزوین را افراد بالای ۶۰ تشکیل دادند بااین‌حال بیشترین میزان فوتی نیز در بین همین ۲۱ درصد است، استان قزوین نیاز به تغییر نگرش در سبک زندگی دارد چراکه ۷۱ درصد فوتی‌های کرونا در قزوین بیماری زمینه‌ای داشتند، خانم‌های خانه‌دار و بازنشسته‌ها همچنان بیشترین آمار ابتلا رادارند و قرنطینه معکوس سالمندان باید موردتوجه قرار بگیرد.

وی تأکید کرد: از ۱۶ دی تا ۲۳ دی‌ماه نیز تماس با موارد مثبت بیشترین علت بیماری اعلام‌شده است و بعدازآن بیماری زمینه‌ای، حضور در مکان‌های شلوغ و مسافرت بیشترین میزان دربرگیری را دارد؛ خوشبختانه عدم استفاده از ماسک در حال کاهش است.

نامدار بیان کرد: ۶ هزار و ۸۴۶ تست سریع گرفته‌شده است و استان جزو چهار استان خوب کشور در خصوص گرفتن رپید تست است، ضمن اینکه از ۷۵۲ نفر نیز در خانه مراقبت شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.