تداوم فعالیت‌های آموزشی به شکل مجازی/وضعیت آبی اما شکننده است
جانشین استاندار در ستاد استانی مبارزه با کرونای فارس، خاطرنشان کرد که علیرغم حاکمیت وضعیت آبی در این استان، تاکید بر تداوم آموزش‌های مجازی در سطح دانشگاه‌ها و مدارست است.

عبدالرضا قاسمپور شنبه ۲۷ دی در حاشیه جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، به خبرنگاران در شیراز گفت: استان فارس از ابتدای شیوع بیماری کرونا، مدیریت بازگشایی مدارس را به شورای مدارس واگذار کرد.

او خاطرنشان کرد: شیراز نیز اکنون در وضعیت آبی از نظر شیوع کرونا قرار گرفته و براساس پروتکل‌ها، در چنین وضعیتی همه کسب و کارها، امکان فعالیت دارد. اما این وضعیت در صورت رعایت نشدن کامل پروتکل‌های بهداشتی، شکننده است.

قاسمپور در عین حال با تاکید بر اینکه فعالیت کسب و کارهای مختلف الزاما باید با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شود، گفت: چنانچه تدابیر بهداشتی و الزامات مورد نظر در شرایط کرونا، از سوی صاحبان مشاغل رعایت نشود، برابر ضوابط و مقررات برخورد قانونی را شاهد خواهند بود.

معاون استانداری فارس، وضعیت ۲۸ شهرستان استان فارس را آبی یا کم‌خطر و ۸ شهرستان را هم دارای وضعیت زرد اعلام و خاطرنشان کرد: ممنوعیت تردد شبانه خودروهای پلاک شخصی همچنان از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ادامه دارد و عبور و مرور در این ساعات با جریمه ۲۰۰هزار تومانی همراه خواهد بود.

قاسم‌پور با بیان اینکه از ابتدای آذرماه تاکنون مالکان ۱۶۲هزار و ۵۴۴ دستگاه خودروی متخلف در استان فارس مشمول جریمه شده‌اند، افزود: این جریمه‌ها هم در زمینه ممنوعیت تردد شبانه و هم به‌دلیل ممنوعیت تردد بین شهری در نقاط محدود شده بوده است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا همکاری اصناف را در مدت شیوع ویروس کرونا ستود و گفت: از ابتدای آذرماه تاکنون ۷۰۶ واحد صنفی تخلف داشتند؛ این تعداد از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا امروز ۷هزار و ۹۴۵ بوده که با تعطیلی و پلمب واحدهای متخلف همراه شده است.

روند بیماری به آرامی افزایشی شده است

معاون استانداری فارس بهبود وضعیت استان به لحاظ شیوع کرونا را نتیجه همکاری مردم به‌ویژه اصناف و کسبه دانست و تاکید کرد که به نظر می‌رسد آمار آرام‌آرام رو به افزایش است.

قاسمپور تاکید کرد که از عموم مردم رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، به عنوان یک الزام درخواست می‌شود و امیدواریم همه شهروندان در استان فارس همچنان از برگزاری دورهمی، مراسم‌ها و مناسبت‌ها پرهیز کرده و در برنامه‌های مناسبتی از طریق فضای مجازی مشارکت داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.