همدان «آبی» شد
استاندار همدان اعلام کرد: با همکاری مردم نیمی از شهرهای استان آبی و بقیه شهرها زرد است اما نکته مهم این است که کرونا تمام نشده و باید همچنان پروتکل ها رعایت شود.

سیدسعید شاهرخی شنبه ۲۷ دی ماه در جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونای همدان، اظهار کرد: همکاری خوب و مؤثر مردم استان که موجب شد روند گسترش ویروس کرونا تحت کنترل قرار گیرد، جای تقدیر و تشکر دارد.

وی با بیان اینکه همدان، اسدآباد، فامنین و بهار در وضعیت آبی قرار دارند، ادامه داد: باقی شهرستان‌های استان شامل کبودراهنگ، رزن، ملایر، درگزین، تویسرکان و نهاوند در وضعیت زرد قرار دارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد استانی مقابله با کرونا همدان، شاهرخی خاطرنشان کرد: خطری که امروز استان را به‌طور جدی تهدید می‌کند، این است که مردم شرایط را عادی فرض کنند اما باید توجه داشته باشند که ویروس کرونا همچنان در استان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پروتکل‌های ستاد استانی باید رعایت شوند تا به وضعیت زرد، نارنجی یا قرمز برگشت نخوریم، یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی و دیگر اعضای ستاد استانی به منظور سلامت مردم، شرایط کنونی را تقویت کنند در ضمن همراهی نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در جهت ترویج و رعایت پروتکل‌های کرونایی قابل تقدیر است

استاندار با بیان اینکه کمیته‌های زیرمجموعه ستاد پروتکل‌ها را یادآوری کرده و تیم‌های نظارتی نیز نظارت جدی بر اعمال و اجرای آنها انجام دهند، افزود: دانشگاه علوم پزشکی استان نسبت به رعایت پروتکل ها حساسیت ویژه ای داشته باشد.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه ستاد کرونا، کمیته‌های زیرمجموعه، فرمانداران و نیروهای نظامی و انتظامی با انجام تلاش شبانه‌روز در وضعیت کنونی استان مؤثر بودند، تصریح کرد: آموزش مدارس همچنان از طریق فضای مجازی انجام گیرد و سلامت دانش‌آموزان در اولویت باشد.

وی با بیان اینکه ممنوعیت ترددهای شبانه در همدان و ملایر از ساعت ۲۱:۰۰ شب تا ۴ صبح برقرار است، اظهار کرد: ۷۵ درصد از مبتلایان به کرونا به خاطر دورهمی‌های خانوادگی است و مردم باید رعایت کرده و از دورهمی‌ها دوری کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.