نرم افزار حافظان سلامت محله در اختیار تیم‌های مراقب سلامت خانوار قرار گرفت
معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با اشاره به طراحی نرم افزار حافظان سلامت محله از سوی واحد فناوری و اطلاعات مرکز بهداشت استان، گفت: این نرم افزار با بیش از ۲ هزار نام کاربری و رمز عبور در اختیار تیم های مراقب سلامت خانوار قرار گرفته است.

دکتر مصطفی رضایی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به قابلیت های نرم افزار حافظان سلامت محله، اظهار کرد: این نرم افزار قابلیت نصب بر روی تبلت، گوشی هوشمند و کامپیوتر را دارد.

وی با بیان اینکه در این نرم افزار با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار، درصورتی که سرپرست یا اعضای خانواده طی ۱۵ روز گذشته به کووید۱۹ مبتلا بوده باشند برای کاربر مشخص می شود، افزود: با این اطلاعات در مراجعه به منازل، از حضور فرد مبتلا در منزل و رعایت قرنطینه و پروتکل های بهداشتی اطمینان حاصل می شود.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان تاکید کرد: تمام مشخصات موارد مشکوک از طریق تبادل اطلاعات با داشبورد مدیریتی می تواند روی میز کار مراقبان سلامت قرار گیرد تا با پیگیری های پنج روزه مراقبان، به روش صحیح هدایت شوند.

وی با اشاره به اینکه گروه های پرخطر نظیر مادران باردار و افراد بیماری های زمینه ای از طریق تبادل داده ها با داشبورد مدیریتی سامانه سیب می توانند توسط مراقبان مورد پیگیری قرار گیرند، تصریح کرد: در واقع بیماریابی موثر از دیابت، HTN، قلبی عروقی، بیماری های مزمن ریوی و سرطان می تواند پوشش مراقبتی این گروه پرخطر را افزایش دهد.

رضایی با بیان اینکه این نرم افزار بیماران پرخطر دارای علائم را به صورت ویژه و برای مراقبت بیشتر مشخص می کند، افزود: این نرم افزار همچنین قابلیت ارائه اطلاعات آماری مرتبط با عملکرد تیم های حافظان سلامت را فراهم می کند.

وی خاطرنشان کرد: نرم افزار حافظان سلامت محله قابلیت شناسایی خانوارهای آسیب پذیر از نظر معیشتی و یا نیازمند حمایت را دارد تا از طریق کانون های محلات بتوان برای رسیدگی و رفع نیازهای این خانوارها برنامه ریزی کرد.

معاون فنی مرکز بهداشت استان اصفهان با تاکید بر نظارت بر ثبت داده های مراقبت های خانه به خانه، گفت: فرم هایی که اطلاعات آن در ثبت سامانه نشده اند باید در اسرع وقت توسط شبکه ها در سامانه ثبت شوند.

ارسال نتیجه تست PCR از طریق پیامک

آصفه حدادپور، مدیر گروه واحد فناوری اطلاعات مرکز بهداشت اصفهان نیز اعلام کرد: نتایج تست PCR مراجعه کنندگان به مراکز منتخب، از طریق پیامک به شماره تلفن همراه آنان ارسال می شود.

وی با اشاره به اینکه در پیامک ارسالی لینکی برای دریافت تصویر نتیجه آزمایش فرد، قرار گرفته، گفت: فرد می تواند با باز کردن لینک و دریافت تصویر مذکور نتیجه تست خود را به صورت کاغذی هم در اختیار داشته باشد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.