بندرعباس، حاجی‌آباد و بستک در وضعیت نارنجی/ممنوعیت تردد شبانه خودروها در بندرعباس
جانشین و سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان هرمزگان به تشریح جزئیات اعمال محدودیت های کرونایی در هفته آینده پرداخت.

سعید ناجی شب گذشته(۱۳ آذرماه) در نشست مدیریت بیماری کرونا در استان هرمزگان، افزود: طبق اعلام وزارت بهداشت، شهرستان‌های بندرعباس، حاجی‌آباد و بستک در استان هرمزگان در وضعیت نارنجی شیوع بیماری کرونا قرار دارند که بر اساس بخشنامه رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در خصوص نحوه حضور کارکنان و فعالیت ادارات از روز شنبه ۱۳۹۹/۹/۱۵ لغایت پایان هفته، در این شهرستان ها ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ۲/۳ دو سوم کارکنان خود و در سایر ادارات، ارائه خدمات با حضور ۵۰% (پنجاه درصد) کارکنان انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: ورود خودروهای شخصی با پلاک غیربومی، به سه شهرستان نارنجی در هرمزگان شامل بندرعباس، حاجی‌آباد و بستک و همچنین ورود خودروهای شخصیِ پلاک بومیِ این شهرستان‌ها به سایرشهرها ممنوع است.

ناجی با اشاره به اینکه ممنوعیت تردد شبانه خودروهای مشمول از ساعت ۲۱ الی ۴ بامداد در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی و بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استمرار دارد و بر اساس این مصوبه، این ممنوعیت در شهرستان بندرعباس، برقرار است، اظهار کرد: سایر شهرستان‌های استان هرمزگان در وضعیت زرد شیوع بیماری کرونا قرار دارند که در این شهرستان‌ها کارکنان ادارات ارائه‌دهنده خدمات ضروری و دستگاه‌های مرتبط با مأموریت‌های اساسی و مدیریت شهری با ۱۰۰ درصد ظرفیت در محل کار حاضر خواهند شد و در سایر ادارات ارائه خدمات با حضور ۳‏/۲ (دو سوم) کارکنان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین از روز شنبه در تمامی شهرستان‌های نارنجی استان هرمزگان شامل بندرعباس، حاجی‌آباد و بستک، مشاغل سطح سه و چهار تعطیل هستند و سایر مشاغل سطح یک و دو باید با رعایت دقیق تمامی پروتکل‌های بهداشتی، فعالیت کنند و در سایر شهرستان‌های استان که در وضعیت زرد قرار دارند، فقط مشاغل سطح چهار تعطیل خواهند بود.

جانشین و سخنگوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در استان هرمزگان اضافه کرد: کلیه مراکز آموزشی (آموزشگاه‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها و ...) نیز در تمامی شهرستان‌های استان هرمزگان، به‌طور کامل تعطیل هستند و صرفاً کارکنانی که حضور آنان برای حفاظت فیزیکی و حفاظت تأسیسات و سامانه‌های الکترونیکی ضروری باشد، در محل کار خود حضور خواهند یافت.

ناجی در پایان خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان باید طبق بخشنامه اعلامی نسبت به کاهش حضور کارکنان خود برنامه‌ریزی و اقدام کنند و سایر کارکنان به صورت دورکاری فعالیت خود را انجام دهند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.