لزوم تغییر باورهای غلط زنجانی‌ها در خصوص کرونا
معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: زنجانی‌ها عمیقأ باید باور داشته باشند که با حضور و برگزار کردن مراسم تجمعی اعم از مراسم عزاداری، عروسی، ترحیم و غیره، سلامت خود و خانواده‌شان به خطر خواهد افتاد.

محمدرضا صائینی ظهر امروز (۱۲ آذرماه) در نشست خبری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هیچ محدودیتی در انجام تست کرونا در استان زنجان نداشتیم، اظهار کرد: تنها شرط انجام تست کرونا، تایید کردن و تشخیص پزشک برای اخذ آزمایش است.

وی از ورود ۱۰ هزار عدد کیت تشخیص سریع کرونا، تولید داخل به استان زنجان خبر داد و افزود: انجام تست تشخیص سریع کرونا در همه شهرستان‌های تابعه استان آغاز شده و در کنار آن تست PCR نیز از بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا گرفته می‌شود.

این مسئول با تاکید بر لزوم آموزش و اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص بیماری کرونا و فرهنگ‌سازی بیشتر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک توسط زنجانی‌ها، تصریح کرد: باید عمیقاً خطر ویروس کرونا را درک کرده و از شرکت در مراسم عروسی و دورهمی‌ها برای حفظ سلامتی خود و خانواده خود بپرهیزند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه با انجام بیشتر تست کرونا سعی در شناسایی بیشتر بیماران کرونایی در استان هستیم، ادامه داد: گفتنی است هر میزان تست کرونایی که در استان انجام می‌شود، به همان میزان کیت تشخیص سریع کرونا نیز شارژ خواهد شد.

صائینی با بیان اینکه نمی‌توانیم بگوییم که کدام تست تشخیص کرونا دقیق‌تر است، زیرا هر دو تست کرونا جای خود را دارد، اظهار کرد: موارد بستری و سرپایی بیماران کرونایی در استان به صورت قطره‌چکانی در حال کاهش بوده، به طوری که اکنون متوسط بستری روزانه و میزان مراجعات سرپایی به مراکز ۱۶ ساعته سرپایی نسبت به هفته‌های گذشته کاهش پیدا کرده است.

وی‌ با تاکید بر لزوم همکاری سایر دستگاه‌های استان برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی اصناف و جلوگیری از برگزاری مراسم مختلف در استان، افزود: امید است با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی و همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط بتوانیم اقدامات خوبی را در راستای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا در استان انجام دهیم.

این مسئول با اشاره به همکاری خوب دادگستری زنجان با دانشگاه علوم‌پزشکی استان، از برخورد قانونی با افرادی که پروتکل‌های بهداشتی در استان را رعایت نمی‌کنند، خبر داد و تصریح کرد: ارائه خدمات به افراد بدون ماسک، فروشندگانی که هنگام ارائه خدمت از ماسک استفاده نمی‌کنند، کسانی که نسبت به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی بی‌تفاوت هستند، برخوردهای قانونی لازم انجام می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه ۸۵ درصد افراد آسیب‌دیده و فوت شده کرونا، سالمندان هستند که امید است با تمهیدات اندیشیده شده این افراد کمتر دچار آسیب شوند، ادامه داد: در ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا وضعیت محدودیت‌های کرونایی تعیین شده است که بر اساس آن دو هفته تعطیلی، ۱۴ آذرماه به اتمام می‌رسد.

صائینی در رابطه با وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان زنجان، اظهار کرد: شهرستان ایجرود در زنگ زرد و سایر شهرستان‌های استان از جمله زنجان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند، گفتنی است به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر، وضعیت رنگ‌بندی بیماری کرونا در شهرستان‌ها تعیین می‌شود.

وی از اعمال جدید محدودیت‌های کرونایی از هفته آتی در استان زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: از شنبه هفته آتی در شهرهای نارنجی تنها مشاغل ۱ و ۲ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مجاز به فعالیت هستند و مشاغل ۳ و ۴ نمی‌توانند فعالیت داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.