در رفع محدودیت‌ها تعجیل نشود
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه وضعیت بیماری کرونا شکننده است، گفت: نباید در رفع ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در شهرهای با وضعیت نارنجی تعجیل کرد.

عبدالرضا علیمحمدی ۱۲ آذرماه در ستاد مدیریت بیماری کرونا در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: خوشبختانه در استان مردم همکاری بسیار خوبی با مسئولان در اجرای محدودیت‌های کرونایی باوجود مشکلات متعدد اقتصادی و معیشتی داشتند و همین مسئله موجب کاهش موارد ابتلا به بیماری کرونا شد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شهرکرد با اشاره به اینکه وضعیت بیماری کرونا شکننده است، گفت: نباید در رفع ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها در شهرهای با وضعیت نارنجی تعجیل کرد، زیرا ممکن است باتوجه به رفع محدودیت‌ها مجددا شاهد سیر صعودی بیماری باشیم.

وی تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود محدودیت ترددهای بین استانی خودروهای غیربومی، تعطیلی اصناف از ساعت ۱۸ عصر و ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۹ شب تا ۴ صبح کماکان در تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری بدون توجه به وضعیت شهرها ادامه پیدا کند.

علیمحمدی با تاکید بر اینکه به بسیاری از اصناف با اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها آسیب جدی وارد شده است، عنوان کرد: آرایشگاه‌های زنانه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تقریبا دچار رکود بودند و باید از این قشر حمایت ویژه‌تری صورت بگیرد، زیرا تعداد قابل توجهی از بانوان شاغل در آرایشگاه‌ها سرپرست خانواده و یا بدسرپرست هستند.

صدور ۱۲۴۸ برگ جریمه در محدودیت‌های تردد در چهارمحال و بختیاری

در ادامه جلسه مجید زمانی، معاون عملیات فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در اجرای محدودیت‌های تردد در سطح شهرها و ورودی و خروجی شهرستان‌های استان در دو هفته گذشته ۱۱۲۱ نیروی راهور و راهنمایی و رانندگی به‌کار گیری شدند، در بحث جرایم ترددهای شبانه، ورود خودروهای غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی حدود ۱۲۴۸ فقره برگ جریمه صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین نیروهای پلیس اماکن در بازرسی از اصناف در سطح شهرستان‌ها ۱۲۴۶ بازدید صنفی به‌عمل آورند و ۱۳۱ واحد صنفی متخلف را نیز پلمب کردند.

زمانی یادآور شد: در سه ایستگاه ایست و بازرسی برای کنترل ترددها در پلیس‌راه فرخشهر به شهرکرد، میدان زاینده‌رود و پل سودجان ۱۳۲ نیرو به‌کارگیری شده است.

۱۲۰۰ تیم سلامت در طرح شهید سلیمانی در چهارمحال و بختیاری سازماندهی شده‌ است

همچنین مهران مرادی جانشین فرمانده سپاه حضرت قمربنی‌هاشم(ع) در این جلسه در خصوص روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در راستای مبارزه با بیماری کرونا، اظهار کرد: مشارکت و اقناع‌سازی مردم در اجرای این طرح بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح در چهارمحال و بختیاری حدود ۹۰۰ گروه جهادی و ۱۲۰۰ تیم سلامت سازماندهی شده‌ است، در حال حاضر ۴۳۰ تیم در محلات کار خود را آغاز کرده‌اند و مابقی تیم‌ها تا پایان آذرماه فعال می‌شود.

مرادی یادآور شد: درراستای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در ایام شیوع کرونا ۷۰۰۰ بسته معیشتی توزیع شده است و کمک‌های مومنانه هم‌چنان تداوم دارد، همچنین برای احداث مکان قرنطینه بیماران کرونایی لیست مهانسراها، هتل‌ها و ادارات که می‌توان از آن‌ها برای این امر استفاده کرد، آماده شده است.

۱۳۷ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری به هیچ فرصت آموزشی دسترسی ندارند

در این جلسه فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باتوجه به مصوبات ستاد کرونا آموزش در شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز به صورت مجازی و غیرحضوری بود، اظهار کرد: در مناطق محروم که دسترسی به امکانات آموزش مجازی وجود نداشت و معلم بیتوته داشت، آموزش حضوری بود.

وی با اشاره به اینکه ۱۳۷ دانش‌آموز در چهارمحال‌وبختیاری طبق بررسی‌های صورت گرفته به هیچ فرصت آموزشی دسترسی ندارند، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته راهوران آموزشی وضعیت تحصیلی آن‌ها را پیگیری می‌کنند، اما برخی والدین این دانش‌آموزان در برابر شیوه‌های آموزش مجازی از تحصیل فرزند خود ممانعت می‌کنند.

قائدامینی تاکید کرد: بیش‌ترین این دانش‌آموزان در مقطع متوسطه اول و دوم و در شهرستان بروجن هستند، امسال امتحانات براساس مصوبات ستاد کرونا برگزار می‌شود و تصمیمی مبنی بر برگزاری امتحانات به‌ شیوه حضوری تاکنون اتخاذ نشده است.

پلمب ۶۳ واحد متخلف در بازرسی‌های کرونایی

در پایان جلسه سجاد رستمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه از ابتدای آذرماه ۱۱۲۷ مورد بازرسی از سطح اصناف صورت گرفته است، اظهار کرد: در همین راستا به ۵۰۰ واحد تذکر و برای ۱۳۴ واحد اخطاریه صادر شد.

وی گفت: همچنین ۶۳ واحد پلمب و برای ۸۴ واحد نیز پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد، خوشبختانه در اجرای محدودیت‌ها در سطح اصناف میزان رعایت مصوبات ۹۵ درصد بود.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.