یک پنجم جویندگان کار در سمنان در جست و جوی شغل بهتری اند
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان از پرداخت بیش از ۴۲۴ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنفی آسیب دیده از کروناویروس در این استان خبر داد.

اسماعیل غنیان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به وضعیت اشتغالزایی در این استان اظهار کرد: روند بررسی آمار پنج ساله نشان می دهد که سالانه ۱۰ تا ۱۱ هزار نفر در استان سمنان جویای کار هستند.

وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد ۲۰ درصد از جویندگان کار استان سمنان بیمه شده تامین اجتماعی هستند که به دنبال شرایط شغلی بهتری هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان خاطرنشان کرد: جویندگان کار واقعی در استان سمنان که فاقد بیمه تامین اجتماعی هستند تا ۹ هزار نفر در سال تخمین زده می شود.

غنیان گفت: امسال‌ پنج هزار و ۲۳۰ نفر در استان سمنان جویا کاری بودند که تاکنون یک هزار و ۲۵۸ نفر آنان در بخش های مختلف مشغول به کار شدند.

وی با بیان اینکه ۶۳ درصد از جویندگان شغل در استان سمنان مرد و ۳۷ درصد زن هستند تصریح کرد: ۶۶ درصد از جویندگان کار در استان فاقد مهارت و ۶۰ درصد دارای مدرک تحصیلی دیپلم و زیردیپلم هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای بخش هایی از تولید و صنوف در این استان افزود: تاکنون ۴۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنفی استان که به دلیل شیوع کرونا، کسب و کارشان دچار آسیب شد، پرداخت گردیده است.

دبیر کارگروه اشتغال استان یادآوری کرد: خوشبختانه پرداخت این میزان تسهیلات، به تثبیت اشتغال چهار هزار و ۵۰۰ نفر انجامیده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.