فعالیت ۵ کمیته در طرح غربالگری قرارگاه حاج قاسم سلیمانی آستارا
فرماندار بندر مرزی آستارا گفت: در اجرای طرح غربالگری قرارگاه حاج قاسم سلیمانی در این شهرستان پنج کمیته فعالیت می کند.

عباس صابر در جلسه هماهنگی اجرای طرح غربالگری قرارگاه حاج قاسم سلیمانی در شهرستان آستارا که در فرمانداری این بندر مرزی برگزار شد، اظهار کرد: فرماندار شهرستان به عنوان فرمانده، مدیر شبکه بهداشت و درمان به عنوان معاونت و فرمانده سپاه به عنوان فرمانده عملیات در این قرارگاه معرفی شده اند.

وی با اشاره به اینکه در راستای تحقق اهداف این قرارگاه، همه باید به طور هماهنگ با یکدیگر فعالیت کنند، ادامه داد: پنج کمیته در این قرارگاه پیش‌بینی شده است که تحت عناوین کمیته حمایت و قرنطینه خانگی، کمیته پشتیبانی قرارگاه، کمیته آموزش همگانی، کمیته پایش و نظارت و کمیته عملیاتی محله هستند.

وی با تأکید بر رهگیری، اقدام و مراقبت مبتلایان به بیماری کرونا، به طور هوشمند و هدفمند، افزود: نقشه راه در این قرارگاه روشن است.

صابر با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی و دستورالعمل های مدون در کشور همه راهکارهای مقابله با این بیماری مشخص شده، خاطرنشان کرد: اقدامات دستگاه ها باید هدفمند باشد تا بتوانیم ضمن کاهش انتشار ویروس، زمینه های ریشه کنی آن را فراهم کنیم.

سرهنگ بهزاد قنبری، فرمانده سپاه ناحیه آستارا در این جلسه، تصریح کرد: داشتن روحیه جهادی در میان اعضای قرارگاه از مهمترین لازمه های زمینه سازی موفقیت این طرح است.

وی ادامه داد: روحیه بسیجی همواره در عرصه های مختلف، کشور اسلامی ایران را به سمت موفقیت پیش برده و ما بدون این مهم، نمی‌توانیم کارهای بزرگ را انجام دهیم.

قنبری با اشاره به جهش چند برابری ویروس کرونا طی دو ماه اخیر، یادآور شد: روش مقابله با این ویروس تغییر کرده و ما از حالت تدافعی به سمت هجومی برای کاهش میزان ابتلا می رویم.

فرمانده سپاه آستارا با بیان اینکه رفع کمبودهای لازم برای فعالیت این قرارگاه از الزامات است، افزود: اهدای ماسک به خانواده ها، استفاده تیم‌های قرارگاه از تب سنج و بیماریابی و غربالگری گسترده به طور مداوم در سطح شهرستان مرزی بندر آستارا، می‌تواند تغییر اساسی و انقلابی را در مبارزه با این بیماری ایجاد کند.

دکترفرید بصیری مقدم، مدیر شبکه بهداشت و درمان آستارا، طی سخنانی کوتاه در این جلسه، توضیح داد: کشور ما در مقابله با بیماری‌های واگیر سرآمد است.

وی با تأکید بر اینکه پیگیری و شناسایی و رهگیری بیماران به طور هدفمند در دستور کار ما قرار دارد، گفت: برای تحقق اهداف این طرح ملی، همه باید بسیج شوند.

وی با اشاره به مشکل کمبود نیروی انسانی در مراکز درمانی این شهرستان، تصریح کرد: همه پزشکان نظام پزشکی شهرستان در این طرح باید به یاری آمده و برای نجات مردم قدم بردارند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.