سن والدین، عاملی مهم در واکسیناسیون کودکان علیه کرونا
همان‌طور که محققان برای دستیابی به واکسن‌های موثر تلاش می‌کنند، برخی از محققان سوال دیگری را مطرح کردند که آیا والدین فرزندان خود را در برابر کروناویروس جدید واکسینه می‌کنند یا خیر؟

به گزارش نیوز، محققان معتقدند والدین جوان‌تر بسیار کمتر از دیگر والدین تمایل به دریافت واکسن کووید-۱۹ برای فرزندان و خود دارند.

دکتر متیو دیویس، محقق ارشد این تحقیق از دانشکده پزشکی فاینبرگ دانشگاه نورث وسترن در شیکاگو گفت: "تمایل والدین برای واکسیناسیون خود و فرزندانشان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در جامعه بسیار حیاتی است. "

دیویس ادامه داد: "اگر واکسن‌های کرونا برای استفاده در کودکان تایید شوند، ممکن است طرح واکسیناسیون جوانان برای کاهش خطر انتقال ویروس کرونا در مدارس و مراقبت‌های روزانه در سال آینده به‌صورت سراسری اجرا شود. "

نتایج این تحقیق نشان داد، ۵۲ درصد والدین ۱۸ تا ۳۵ ساله احتمالا فرزندان خود را در برابر کووید-۱۹ واکسینه می‌کنند اما ۶۷ درصد والدین ۳۶ تا ۴۵ ساله تمایلی به واکسیناسیون ندارند و احتمال واکسیناسیون والدین ۴۶ ساله و بالاتر نیز ۶۹ درصد است. به‌طورکلی، ۶۳ درصد والدین قصد دارند کودکان خود را در برابر کرونا واکسینه کنند.

نتایج این تحقیق در بخش مقالات پیش از چاپ سایت medRxiv منتشر شده است که نسخه‌های منتشر نشده درباره تحقیقات بالینی، پزشکی و بهداشت را به‌صورت اینترنتی منتشر می‌کند.

این نظرسنجی که از ۵ تا ۱۰ جولای به دو زبان انگلیسی و اسپانیایی انجام شد، شامل ۱۱۰۸ خانواده در سراسر ایالات‌متحده بود و در این نظرسنجی از والدین خواسته شد که نظرات خود در مورد واکسیناسیون فرزندان را اعلام کنند.

همچنین نتایج تحقیق نشان داد، والدین با تحصیلات دانشگاهی بیشتر از والدین با تحصیلات دبیرستانی یا کمتر، قصد واکسیناسیون دارند. نتایج نشان داد، والدین سفیدپوست نسبت به والدین اسپانیایی‌تبار کمتر تمایل به واکسیناسیون دارند.

محققان هیچ ارتباطی بین موارد ابتلا به کووید-۱۹ یا مرگ‌ومیر یک ایالت و نظرات والدین در مورد واکسیناسیون پیدا نکردند.

دکتر استفان پاتریک مدیر مرکز وندربیلت گفت: "بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ تاثیر قابل‌توجهی بر زندگی کودکان و خانواده‌ها در سراسر ایالات‌متحده داشته درحالی‌که یک واکسن ایمن و موثر کووید-۱۹ نقش مهمی در بازگشت زندگی خانواده‌ها به حالت عادی بازی می‌کند، اما دستیابی به این هدف با اطمینان‌بخشی به والدین در مورد ایمنی واکسن میسر خواهد بود. "

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.