چند توصیه برای تقویت غذای کودک مبتلا به کرونا
رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با تاکید بر لزوم مغذی کردن غذای کودک مبتلا به کرونا گفت: در دوران بیماری باید تعداد دفعات تغذیه به پنج تا شش بار در روز و با حجم کم به منظور جبران کاهش اشتهای کودک، افزایش یابد.

مهنوش صاحبدل در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به چگونگی مراقبت‌های تغذیه‌ای در دوران ابتلا به بیماری کووید - ۱۹ برای کودکان زیر پنج سال، اظهار کرد: در این دوره بیماری، در کودکان کمتر از شش ماه تداوم تغذیه با شیر مادر یا شیر مصنوعی در شیرخورانی که شیر مادر نمی‌خورند و تداوم تغذیه با شیر مادر همراه با غذاهای کمکی متناسب با سن در کودکان بالای شش ماه باید مورد توجه مادران قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه تا زمان رسیدن وزن طبیعی کودک باید یک وعده غذای اضافی به کودک داده شود، افزود: در دوران بیماری باید تعداد دفعات تغذیه به پنج تا شش بار در روز و با حجم کم به منظور جبران کاهش اشتهای کودک، افزایش یابد.

صاحبدل بیان کرد: استفاده از منابع غذایی حاوی پروتئین، آهن، روی، ویتامین‌های A و C مانند انواع گوشت، میوه‌های رنگی و سبزی‌های زرد و سبز مانند اسفناج، هویج، کدو حلوایی، زردآلو، طالبی، موز و انواع مرکبات، حبوبات و مغزهای بدون نمک مانند گردو، بادام، فندق و پسته باید افزایش یابد.

وی با تاکید بر لزوم مغذی کردن غذای کودک در دوران ابتلا به کرونا، گفت: برای مغذی کردن غذای کودک می‌توان از پودر جوانه غلات و حبوبات در سوپ، فرنی و کته برای کودکان زیر یک سال و افزودن آن‌ها به غذای کودک یا سالاد برای کودک بالای یک سال استفاده کرد. اضافه کردن کمی گوشت، مرغ یا ماهی به غذای کودک و افزودن انواع حبوبات مانند عدس و ماش کاملا پخته‌شده به غذای کودک نیز از دیگر راه‌های مغذی کردن غذا است.

رئیس گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان افزود: رنده کردن تخم مرغ کاملا پخته‌شده به سوپ و ماکارونی یا کته پس از طبخ غذا، افزودن انواع پودر مغزها مانند گردو، بادام و پسته به میوه‌ها، تغذیه کودک با حریره‌های محلی و فرنی و شیربرنج و مقوی کردن غذای کودک با افزودن یک قاشق مرباخوری کره، روغن زیتون یا روغن مایع به غذا برای مغذی کردن تغذیه کودک نیز توصیه می‌شود.

وی بیان کرد: مصرف آب و مایعات گرم و انواع سوپ‌ها و آش‌های محلی سبک مانند آش برنج و آش سبزیجات نیز برای این دوران مناسب است.

صاحبدل گفت: مصرف مقداری عسل همراه با آب و لیموترش یا چای ولرم برای کودکان بالای یک سال و استفاده از آب‌میوه تازه و به ویژه مرکبات در دوران بیماری بسیار تاثیرگذار است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.