این جماعت "کِشتی" سوراخ می‌کنند!
چاره‌ای نیست، همه در یک کشتی نشسته‌ایم، حالا همه مجبوریم با هم این بلا را تحمل کنیم. بلایی که یک سال است به جانِ جهان افتاده و حالا حالاها پایانی ندارد.

خیلی هامان باید از دیدار عزیزانمان دست بکشیم، خیلی ها باید از دخل و خرج بزنیم و خیلی ها باید کرکره ها را پایین بکشیم تا شده حتی یک نفر کمتر تلفات بدهیم. تا شده حتی یک خانواده کمتر داغدار شود.

کرونا فقط برای همسایه نیست! این هیولای کوچک بخواهیم یا نخواهیم روزی سر راه خود ما هم ظاهر می شود و بلای جانمان می شود دست نجنبانیم دیر یا زود زمانی می رسد که این ویروس منحوس رخت عزا تنمان کند، زمانی می رسد که حسرت یک نفس راحت را روی دلمان می گذارد، پس چاره ای نیست، همه باید کنارهم تلاش کنیم تا زنجیره حرکت این هیولا را در جامعه قطع کنیم و تنها راه کنار هم بودنمان "با فاصله" است! تنها راه کمتر حضور داشتن در سطح جامعه است، تنها راه رعایت پروتکل های بهداشتی است.

هرچه ماندگاری این هیولای کوچک در جامعه بیشتر شود خسارت هامان سنگین‌تر می شود و تنها راه این است که همه به خاطر هم فداکاری کنیم.

به گزارش ایسنا، طرح محدودیت های کرونایی از اول آذرماه امسال شروع شد، به امید اینکه شاید طغیان کرونا در جامعه کمی فروکش کند و کمی از فوتی ها و مبتلایان کرونا کم شود. این محدودیت‌ها عمدتا فعالیت اصناف را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در شهرهای قرمز بسیاری از اصناف مجبورند کرکره هاشان را دو هفته ای پایین بکشند.

همکاری اصناف در اجرای این طرح تا اینجای کار به اذعان بسیاری مسئولان خوب بوده، اما هستند اصنافی که چشم بر روی درد مردمان جامعه بسته اند و حاضر نیستند برای دو هفته کسب و کار را تعطیل کنند. جماعتی که حالا دارند کشتی که همه بر آن سواریم را سوراخ می کنند!

مسعود بهرام نژاد سخنگوی ستاد مدیریت کرونای استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، با تقدیر از همکاری اصناف در اجرای طرح محدودیت های دو هفته ای کرونا گفت: با شروع این محدودیت ها خوشبختانه شاهد همکاری خوب اصناف هستیم و عمده اصناف در اجرای طرح همکاری دارند.

وی افزود: متاسفانه در این بین هستند معدود اصنافی که علی رغم ضرورت تعطیلی، همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند که این امر می تواند قطع زنجیره کرونا و رسیدن به اهداف طرح محدودیت ها را با مشکل مواجه کند.

بهرام نژاد تصریح کرد: همه از مشکلات اقتصادی خبر داریم، اما برای حفظ جان عزیزانمان همه باید کنار هم قرار گرفته و به هم کمک کنیم و این انتظار هست که این معدود صنوف هم مانند دیگر هم صنفیان خود و به احترام آنها کسب و کار را در این دو هفته تعطیل کنند.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که در وهله اول جان و سلامت مردم جامعه حفظ شود و اعمال محدودیت های هوشمند هم برای این است. البته در کنار حفظ سلامت، معیشت مردم هم مورد توجه است و به همین منظور برنامه هایی تعریف شده است.

بهرام نژاد ادامه داد: از معدود صنوفی که بر اساس محدودیت های اعلام شده فعالیت آنها ممنوع می باشد اما همچنان فعالیت دارند درخواست داریم تا در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و برای حفظ جان خودشان و مردم جامعه و احترام به هم صنفی ها خود، فعالیت و کسب و کارشان را تعطیل کنند.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که همکاری این معدود اصناف هم با تذکر و ارشاد صورت گیرد، در غیراینصورت مجبور به برخوردهای قانونی خواهیم شد، چرا که حفظ جان مردم در اولویت است.

...این تعطیلی ها قطعا فشار به اصناف را مضاعف می کند و برای همین می طلبد که در این شرایط مسئولین هم کنار اصناف بوده و با افزایش حمایت خود، بار روی دوش اصناف را کم کنند، موردی که استاندار کرمانشاه هم بر آن تاکید دارد.

هوشنگ بازوند در جلسه نشست هماهنگی دستگاه های اجرایی خدمات رسان در اجرای طرح جدید محدودیت های گسترده کرونایی، با تاکید بر لزوم حمایت هرچه بیشتر دستگاه های خدمات رسان و بانک ها از اصناف گفت: در شرایط سخت اقتصادی همکاری اصناف برای تعطیلی کسب و کارشان قابل تقدیر است و این شرایط می طلبد که مسئولان هم کنار اصناف قرار گرفته و در این شرایط از آنها حمایت کنند.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر شرایط سخت اصناف در دوره اجرای این محدودیت ها، از دستگاه های خدمات رسان، بانک ها و... خواست تا در این مدت نهایت همکاری و مدارا را با اصناف داشته و از فشار مضاعف بر آنها خودداری کنند.

بازوند به اوج گیری کرونا و افزایش تلفات این بیماری در پاییز امسال اشاره و با تاکید بر لزوم اجرای محدودیت های کرونایی گفت: اگر محدودیت های اینچنینی اعمال نشود، قطعا هزینه های بسیاری متحمل می‌شویم.

بازوند با تاکید بر اینکه همه باید در اجرای این طرح همکاری کنند، گفت: هم مسئولین و هم مردم باید با انسجام درکنار یکدیگر بوده تا از این بحران با کمترین خسارت عبور کنیم.

...مشکلات اقتصادی برای همه ما هست و شرایط هم سخت است، این را همه قبول داریم، همه قبول داریم باید جان و نان کنار هم حفظ شود، اما اگر جانی نباشد نانی هم خورده نمی شود، پس برای حفظ جان خودمان و عزیزانمان می ارزد دو هفته پا به پای تمام مردم تلاش کرده و زنجیره ویروس کرونا را قطع کنیم. می ارزد دو هفته ای کرکره مغازه را پایین بکشیم، می ارزد دو هفته بازار کالاهای غیرضروری را تعطیل کنیم، پس برای کمک به هم بیایید کرکره ها را دو هفته پایین بکشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.