ممنوعیت فروش بلیط اتوبوس به مسافران کرونایی
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، با بیان اینکه سامانه شرکت های حمل و نقل عمومی از طریق کد ملی وضعیت سلامتی مسافران را بررسی می کند، گفت: شرکت های حمل و نقل عمومی اجازه ندارند قبل از گذشتن دو هفته از تست کرونا مسافر سوار کنند.

فریبرز مرادی در گفت وگو با ایسنا، از ممنوعیت ارائه خدمات حمل و نقل عمومی به مسافران کرونایی خبر داد و اظهار کرد: طبق ضوابط ستاد مقابله با کرونای گیلان، شرکت های حمل و نقل مسافر اعم از اتوبوس، مینی بوس و سواری طی قرنطینه دو هفته ای پیش رو از ارائه خدمات حمل و نقلی به بیماران کرونایی و یا افرادی که مشکوک به کرونا باشند، خودداری خواهند کرد.

وی با بیان اینکه سامانه شرکت های حمل و نقل عمومی از طریق کد ملی وضعیت سلامتی مسافران را بررسی می کند، افزود: شناسایی بیماران و یا افراد مشکوک به کرونا از طریق سامانه سروا(serva) که بین وزارت بهداشت و شرکت های حمل و نقل مسافر برقرار است، عملی می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تصریح کرد: با ارائه کد ملی افراد به سامانه سروا وضعیت سلامت خریدار بلیط از نظر آلودگی به کرونا یا سلامت وی مشخص و در صورت بروز هرگونه علایم بیماری تا پایان قرنطینه از ارائه خدمات حمل و نقل عمومی به فرد مشکوک خودداری می شود.

مرادی، با تاکید بر لزوم اخد استعلام الکترونیکی از سامانه سروا توسط شرکت های حمل و نقل عمومی، ادامه داد: اگر مسافری تست کرونا داده باشد و کرونامثبت و یا مشکوک به کرونا تشخیص داده شود، باید دو هفته از تست بگذرد تا بتواند از وسائط حمل و نقل عمومی استفاده کند.

وی با تاکید بر اینکه شرکت های حمل و نقل مسافر و رانندگان اجازه جابجا کردن مسافران در صورت نگذشتن دو هفته از زمان تست آنان را ندارند، گفت: افرادی که قصد دارند با اتوبوس مسافرت کنند می توانند بلیط مورد نظر خود را به صورت اینترنتی از شرکت های حمل و نقل عمومی تهیه کنند و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.