روحانی: قانون مجلس اجازه نداد تحریم‌ها را برداریم
رئیس‌جمهور گفت: پروژه‌ای با این هدف که ما یک پایانه صادراتی جدید در منطقه داشته باشیم که در خلیج فارس نباشد و در دریای عمان باشد، بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین روحانی رئیس‌جمهور امروز در مراسم آغاز طرح انتقال نفت از گوره به جاسک و پس از استماع سخنان وزیر نفت، گفت: به نظر من امروز یک روز تاریخی و بزرگی برای ملت ایران است.

وی افزود: هر چه زمان بگذرد اهمیت این مسئله برای مردم روشن می شود. البته الان نیز برای دنیا کاملا روشن است که جمهوری اسلامی ایران یک اقدام بسیار مهم و ملی را در زمینه صادرات نفت انجام داده است.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر بخوانید؛

* شاید پروژه‌ای با این عظمت برای صادرات نفت آن‌هم با این هدف که ما یک پایانه صادراتی جدید در منطقه داشته باشیم که در خلیج فارس نباشد و در دریای عمان باشد، طرح بسیار حائز اهمیتی است.

* از شخص آقای زنگنه و تمامی مسئولین که او از آنها نام برد و همه مهندسین، کارگران و شرکت‌هایی که لوله‌ها را تولید کردند و جابجا کردند و پمپ ها را ساخته اند و نیروگاه های لازم را در اختیار گذاشتند و همچنین لوله ها را در دریا ساختند تشکر می‌کنم.

* این کار با این عظمت در زمان حدود دو سال، یکی از افتخارات صنعت ایران زمین است و ما به ملت بزرگ ایران تبریک می گوییم.

* نزدیک ۵۰۰ میلیون دلار برای خرید واکسن اختصاص دادیم.

* دولت هم در زمینه کرونا و هم در زمینه تحریم وظیفه خود را انجام داد.

*اگر قانون مجلس جلوی ما را نگرفته بود، تحریم‌ها را پیش از فروردین برداشته بودیم.

*در سال‌های آخر دولت یازدهم وقتی خدمت مقام معظم رهبری گفتم خط لوله‌ای از گوره به جاسک می‌بریم ایشان فرمودند این استراتژیک‌ترین طرحی است که در دولت انجام می‌شود

ادامه دارد...

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.