در گفتگوی تلفنی روحانی و اردوغان چه گذشت؟
رئیس جمهوری اسلامی ایران از ایران و ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند در منطقه و جهان اسلام نام برد و تاکید کرد: تهران و آنکارا نقش مهمی در حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه ای دارند و می توانند با همکاری و همفکری خود به این موضوع کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری در گفت و گوی تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، با تبریک عید سعید قربان به دولت و مردم این کشور، اظهار کرد: خوشبختانه امروز در همه عرصه‌های روابط دو جانبه اعم از اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و بین‌المللی ارتباط مستمر و خوبی میان دو کشور همسایه برقرار است.

وی با تاکید بر ضرورت تداوم این همکاری ها در آینده و همچنین توسعه و تعمیق روابط دو جانبه، اظهار داشت: ایران و ترکیه در موضوعات مختلف جهانی و منطقه ای و موضوعات مبتلابه جهان اسلام رویکردی مسئولیت‌پذیر و همکاری جویانه دارند که این وضعیت به حل مشکلات منطقه از مسیر گفت‌وگو و مذاکره کمک کرده است.

رئیس جمهوری ترکیه نیز در این گفت‌وگو با تبریک متقابل عید سعید قربان به دولت و مردم ایران، روابط دو کشور را صمیمانه و رو به توسعه توصیف کرد و با تاکید بر ضرورت تداوم همکاری های دو کشور در آینده،گفت: ترکیه و ایران مواضع و همکاری مشترکی درخصوص موضوعات مهم منطقه ای و بین‌المللی دارند.

رجب طیب اردوغان با قدردانی از اقدامات و تلاش‌های رئیس جمهور کشورمان برای توسعه و تعمیق روابط استراتژیک و همکاری های دو کشور در ۸ سال گذشته بر تداوم این همکاری‌ها و روند رو به رشد مناسبات در آینده تاکید کرد.

رئیس جمهوری ترکیه همچنین با اشاره به شرایط خاص منطقه و جایگاه و نقش مهم ایران در کمک به حل و فصل مسائل مهم منطقه‌ای بر ضرورت همکاری کشورهای منطقه برای حل بحران‌ها از جمله بحران سوریه، عراق و افغانستان تاکید کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.