اگر عباس بوعذار وزیر دولت رئیسی شد.../واکنش کاربران خبرآنلاین به انتخاب وزراء رئیسی از طریق آرای مردمی
کاربران خبرآنلاین نظرات متفاوتی درباره اقدام رئیس جمهور منتخب در انتخاب ورزا از طریق ارای مردمی مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سامانه «یاران رئیسی» برای معرفی مدیران و اعضای تیم وی مدتی پیش راه‌اندازی شد. بر این اساس مردم می‌توانند گزینه‌های مورد نظر خود را که برای دولت رئیسی در نظر دارند در این سامانه ثبت کنند.

برخی این اقدام را موجب بالندگی و انتخاب شایسته دولت مردان بحساب آورده و از آن استقبال کردند و در مقابل برخی دیگر انتخاب وزرا را از وظائف اصلی ‎رئیس جمهور دانسته که باید با مشورت خبرگان و اهل تدبیر و رأی اعتماد مجلس انجام گیرد و با نظرخواهی عمومی مخالفت کردند.

حال خبرآنلاین از کاربران خود پرسیده بود:« که شما اقدام رئیسی در انتخاب ورزا از طریق ارای مردمی را چقدر می پسندید؟»

چندین ساله منتظر چنین کسی هستمدر این میان برخی از این اقدام رئیس جمهور منتخب تشکر کرده و آن را اعتمادآفرین دانستند. به طور مثال، کاربری نوشت:« بسیار عالی و اثر گذار خواهد بود.» فردی هم به نام الماسی نوشت:« در کل مشورت خوبه و احترام به آحاد ملت است.»

فردی هم نوشت:« از بس بعضی مردم ایرادهای بنی اسرائیلی می‌گیرند بنده خدابه آنها بها داده و گفته اند اگر راست میگویید یک نفر کار رواج ده وکارآمد انقلابی واقعی رامعرفی کنید. من الله توفیق. »

سعید هم برای خبرآنلاین نوشت:« سلام وقت بخیر باتوجه به اینکه از همین ابتدا به مشارکت مردم احترام گذاشته می شود امر بسیار پسندیده ای است قطعا ایشون حتما در انتخاب هابی که از سوی مردم انجام می شود تمام جوانب مربوط به آن شخص را می سنجند به نظر یکی دانستن جناب رییسی و جناب روحانی اصلا درست نیست چون قطعا خط مشی این دو با هم خیلی فرق دارد نگاه به این مسأله باید فرا جناحی باشد تا انشاءالله موفقیت حاصل شود هر فرد مدیر و مدیری می تواند در این مجموعه قرار بگیرد فارغ از رنگ بندی های جناحی البته به نظر می رسد این سامانه‌ فقط برای کابینه نباشد بلکه برای تمام پست های است که افراد شایسته در آن پست می توانندحضور داشته باشند.»

احمد هم نوشت:« یک حرکت بسیار عالی هست که بتونه از نظرات مردمی هم بهره ببره و شایسته ترینها رو که مورد اعتماد ملت و کارآمد باشه رو انتخاب کنه من شخصا به این دولت جدید اعتماد دارم و مطمئنم میتونه خیلی از مشکلات مردم رو حل کنه.»

حسین هم نوشت:« باسلام وآرزوی موفقیت برای دولت مردمی و انقلابی ایده بسیار خوبیه که از ابتدا برای هر کاری با مردم مشورت میکنند.» زینب هم نوشت:« به نظر من کاربسیار عالی وخردمندانه ایه. چون متخصصان مدیر نیستن ومدیران متخصص نیستند. درنتیجه ارائه اطلاعات مردمی درمورد متخصصین برای تبدیل شدن به مدیر عالیه. احسنت به تدبیر ایشون. چندین ساله منتظر چنین کسی هستم.»

حسنعلی هم نوشت:« این اقدام در نگاه اول اعتماد افرین است و اگر مردم واقعا افراد مجرب و کارآزموده را معرفی کنند و کمپین معرفی اقوام راه نیاندازند حتما این اقدام به جاهای خوب ختم می شود.»

اگه عباس بوعذار وزیر شد...اما برخی هم از کاربران خبرآنلاین از ابراهیم رئیسی و انتخاب وزرا از طریق آرای مردمی انتقاد کردند. مثلا، کاربری نوشت:« مردم عادی فقط میتونند اگر قبلا با اون شخص برخوردی داشتند چه خوب یا چه بد اعلام کنند. ولی نمیتونند نظر تخصصی بدهند. بهتره بجای نظر مردم، خوب سابقه کار قبلی اون شخص چک بشه و پاکدستی و عدم داشتن پرونده فساد هم از مراجع ذی صلاح کسب بشه.»

فردی هم نوشت:« بجای اینکه از اساتید ایرانی دانشگاههای داخل و خارج از کشور نظر کارشناسی بگیرد رفته از مردمان کف خیابان مدیر بپرسد.» دیگری هم نوشت:« اگه عباس بوعذار وزیر شد معلوم میشه واقعا مثمرتمر بوده.»

محمد حسن برنده نیز برای خبرآنلاین نوشت:« سلام نظر سنجی از مردم در مورد تعیین وزرا خوبه ولی بایستی رییس جمهور کابینه خودش را با مشورت با اشخاص صاحب نظر تعیین کنه نظر مردم نظر احساسی می باشد.» مهدی حاتمی هم نوشت:« اصلا خوب نیست رییس‌جمهور باید خودش با قاطعیت همکاران خویش رو انتخاب کند تا بتواند از اونها کار بکشد به نظرم اینکار اقای رییسی پوپولیستی محضه.»

طهماس نوشت:« با سلام به نظر من خود آقای رئیسی باید وزرایش را انتخاب کند تا خدایی نکرده اگه وظایفش را به نحواحسن انجام نداد ایشان هم بهانه ای برای عدم انجام وظایف نداشته باشد. در ضمن مردم که ایشان را انتخاب کرده اند و ایشان باید پاسخگوی خواست ملت باشد.»

امیر هم نوشت:« جای تأسف دارد که هنوز در کشور ما، استفاده از این «ابزارهای نمایشی» برای مسئولینش، فرصت محسوب می شود! البته احتمالا این سامانه، سهمی از چند میلیون شغلی که قرار هست ایجاد شود و عده ای از آن نان بخورند را ایفا می کند.»

۲۷۲۱۵

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.