شبکه‌های استانی برای مقابله با کرونا آماده‌اند
معاون امور استان‌های صداوسیما از اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته این معاونت در ایام نوروز و آمادگی ۸۱ شبکه استانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های سازمان صداوسیما، نشست تبیین آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور و تمهیدات نوروزی با حضور علی دارابی، معاون امور استان‌های صداوسیما و علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار شد.

معاون امور استان‌های صداوسیما در دیدار با معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، ضمن تشریح آخرین اقدامات معاونت امور استانها و اعلام همگامی کامل مراکز استانی صداوسیما با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مقابله با کرونا، از اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته این معاونت در ایام نوروز، و آمادگی ۸۱ شبکه استانی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در سراسر کشور خبر داد.

دارابی در این نشست با بیان اینکه کادر درمان مجاهدان خط مقدم تامین امنیت در حوزه سلامت و بهداشت هستند، ابراز کرد: همه ما قدردان زحمات و مجاهدت‌های تاریخی شما و تک تک پرسنل بیمارستانی و بهداشتی هستیم.

وی افزود: خداوند را شاکریم که در زمینه کنترل و مقابله با بیماری کرونا، پرچم ایران اسلامی در دنیا بلند و پرآوازه است و در این حوزه عملکرد موفقی داشته‌ایم.

معاون امور استان‌های سازمان صداوسیما با بیان اینکه شاهد مسابقه بزرگ مواسات و همدلی و رسیدگی به محرومان و درماندگان طی یک سال اخیر و در سراسر کشور بوده‌ایم، گفت: در پی فرمایش رهبر معظم انقلاب در این زمینه، گروه‌های مردمی و جهادی پای کار آمدند و با همراهی مسئولان و دستگاه‌های ذیربط، حماسه‌ای جاودانه آفریدند.

وی با بیان اینکه چنین حرکتی در دنیا بی نظیر بود، خاطرنشان کرد: مردم ایران از این آزمون سربلند بیرون آمدند و امیدواریم در ادامه هم با همراهی همه اقشار و تلاش بیشتر مسئولان ذیربط، شاهد شکست کامل کرونا و بازگشت به زندگی عادی باشیم.

معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: ۸۱ شبکه رادیویی و تلویزیونی در مراکز استان‌ها فعال هستند و برنامه‌های گوناگونی را در قالب‌های مختلف تولید و روانه آنتن می‌کنند که بسیاری از آنها از شبکه‌های سراسری هم پخش می‌شود و گویای کیفیت بالای تولید آنهاست.

دارابی با بیان اینکه این ظرفیت گسترده محملی برای مقابله با کرونا بوده است، گفت: از همه این توانمندی و پتانسیل برای مقابله با کرونا و در حوزه‌های مختلف پیام‌رسانی، آموزش و تقدیر از فعالان حوزه سلامت بهره گرفته شده است؛ ضمن اینکه برنامه‌های ویژه‌ای در همین زمینه‌ها برای نوروز ۱۴۰۰ پیش‌بینی شده است. معاون امور استان‌های رسانه ملی در خاتمه ضمن تشکر از دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همه مدیران و کارکنان این وزارتخانه و مراکز درمانی و بهداشتی عنوان کرد: از خداوند بزرگ آرزوی سلامتی و عزتمندی برای مجموعه کادر درمان کشور داریم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ضمن تشکر ویژه از صداوسیما، دکتر علی عسکری رئیس و دکتر دارابی معاون امور استان‌ها که از ابتدای شیوع بیماری کرونا برای مقابله با آن پیشگام شده‌اند، گفت: انصافا صداوسیما و خصوصا شبکه‌های استانی در این زمینه، سنگ تمام گذاشتند به طوری که می‌توان گفت مدیریت مقابله با کرونا بدون کمک و نقش صداوسیما امکان‌پذیر نبود.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا به برنامه ریزی های صورت گرفته در ستاد اشاره کرد و با بیان اینکه افراد زیر ۱۶سال، نیازی به واکسن ندارند و واکسن به گروه‌های مشخص تزریق می‌شود، گفت: امیدوار هستیم که از ابتدای مهر ۱۴۰۰، بتوانیم مدارس و دانشگاه ها رو حضوری برگزار کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین تصریح کرد: هیچ یک از مسوولان کشور از واکسن استفاده نکرده اند و هیچ گونه تبعیضی در تزریق واکسن نیست و در این خصوص چندین گروه و فازهای مختلف مشخص شده است.

رئیسی همچنین نقش اقشار مختلف مردم در کنترل این بیماری، و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از سوی آحاد جامعه را بی نظیر توصیف کرد و در ادامه به ماجرای شیوع کرونا در ایران، فرآیندهای کنترلی و نیز شرایط فعلی کشور در مواجهه با این ویروس پرداخت.

در پایان این جلسه لوح سپاس و قدردانی دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از معاون امور استان‌ها و مدیران مراکز استانی صداوسیما به علی دارابی اهدا شد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.