ورزش؛ راهکاری برای کاهش عوارض کرونا
استاندار زنجان گفت: یکی از راه‌های کاستن از عوارض ویروس کرونا، پرداختن به امر ورزش است.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۵ اسفندماه) در اولین جلسه شورای تربیت‌بدنی و ورزش استان با تاکید بر اهمیت ورزش در سلامت مردم و جامعه، اظهار کرد: تاثیر ورزش بر سلامت افراد و به تبع آن سلامت جامعه به قدری زیاد است که اعضای اصلی شورای عالی ورزش استان و کسانی که مسئولیت در امر ورزش دارند باید شخصاً در جلسات شرکت کنند و اگر حضور نیابند، به معنی این است که به این حوزه مهم و تاثیرگذار توجهی نداشته و اهمیت قائل نیستند.

وی افزود: باید افراد متخصص، مجرب و کاردان در راس جایگاه ورزش قرار گیرند که در رشد و شکوفایی این امر مهم و اثرگذار و سلامت جامعه و مردم بسیار ارزشمند است.

این مسئول ادامه داد: باید دید چه کسانی می‌توانند رشد و توسعه ورزش را به شکل بهتر و بیشتری پیش ببرند که در این میان لازم است از وجود قهرمانان ورزشی استفاده شود.

حقیقی با تاکید بر اینکه باید دید چه کمک‌های مالی و غیرمالی می‌توان کرد که امر مهم ورزش، توسعه، بها و ارزش بیشتری را در میان جامعه و مردم پیدا کند، تصریح کرد: پس از شیوع ویروس کرونا، فعالیت در رشته‌های ورزشی پربرخورد، به علت ترس از ابتلای ورزشکاران به این بیماری با مشکل مواجه شد و حال باید دید که چگونه می‌توان در مقابله با این ویروس، امر ورزش را نیز دخالت داده و فعالیت‌ها تداوم یابد.

استاندار زنجان، خواستار افزایش روحیه ورزشی و ورزشکاری در شرایط کنونی جامعه شد و گفت: همه باید ورزش را مهم تلقی کرده و اهمیت والایی به آن بدهند و اگر روحیه و فرهنگ ورزشی داشته باشیم، در این صورت برخی آفت و آسیب‌ها به سراغ‌مان نخواهد آمد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان یادآور شد: باید همه تلاش خود را به‌کار بگیریم تا عوارض ناشی از ویروس کرونا کمتر شود. به حتم یکی از راه‌های کاستن از عوارض این ویروس منحوس و مهلک، پرداختن به امر ورزش است که در این روزها با توجه به شرایط حاکم به هیچ وجه نباید نادیده گرفته شود.

وی عنوان کرد: ورزش با وجود شیوع ویروس کرونا، از میان نرفته، بلکه فعالیت‌های ورزشی (نرمش و تمرین) در خانه‌ها انجام می‌شود. در شرایط کرونایی، باید تصمیمات جدی و سازنده گرفت و یقین بدانیم که ورزش مکملی است که به بهبود و ارتقای سطح بهداشت و درمان کمک می کند.

این مسئول با اشاره به آمارهای ارایه شده، خاطرنشان کرد: آمارها به دلیل جایگاه و ارزش والایی که در برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی‌ها دارند باید دقیق و شفاف باشد و در واقع صحبت آماری، نیازمند علم و تخصص مختص به خود است و اگر نادرست بیان شود همانند سرطان بوده و جامعه و مردم را دچار آفت و آسیب خواهد کرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.