برنامه‌ریزی فارس برای اجرای مرحله دوم واکسیناسیون
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز از برنامه‌ریزی برای اجرای مرحله دوم واکسیناسیون گروه‌ هدف در استان فارس خبر داد و بر پیش‌بینی فرآیندهای نگهداری، توزیع و تزریق واکسن، تاکید کرد.

دکتر مهرزاد لطفی دوشنبه ۴ اسفند در جلسه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی شیراز، لزوم برنامه‌ریزی دقیق در اجرای این مرحله از واکسیناسیون را یادآور شد و گفت: برای ارتقای سلامت عمومی لازم است روند اجرای واکسیناسیون تسریع شود.

او با اشاره به تنوع واکسن های وارد شده به کشور و پیگیری برای تولید واکسن ملی گفت: با توجه به دو مرحله ای بودن تزریق واکسن، لازم است دو مرحله تزریق از یک نوع واکسن باشد.

رئیس دانشگاه همچنین با اشاره به روند افزایشی ابتلا و بستری بیماران، فعالیت مراکز منتخب ۱۶ ساعته و آزمایشگاه های تشخیصی استان را بررسی کرد.

مرگ ۵ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، نیز با اشاره به آخرین وضعیت شیوع کرونا در فارس گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، ۶۳۰ هزار و ۷۶۱ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه و منجر به شناسایی ۱۷۳ هزار و ۹۳۲ بیمار مثبت قطعی شده است.

دکتر عبدالرسول همتی همچنین گفت: از ابتدای اجرای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون،۳۰ هزار و ۳۶۷ مورد تست سریع انجام و منتهی به شناسایی ۲۶۰۲ بیمار مثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد که در مجموع از ابتدا تاکنون،۱۷۶ هزار و ۵۳۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

همتی مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز ۵۳۳ نفر اعلام و اضافه کرد که از این تعداد ۹۰ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۵ بیمار مبتلا به کرونا، فوت کردند، گفت: مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون ۳۲۲۴ نفر و مجموع بهبود یافتگان را ۱۶۸ هزار و ۴۶۸ نفر اعلام کرد.

اعلام آمار مبتلایان کووید۱۹ در شهرهای استان فارس

همتی با اعلام آمار بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به تفکیک شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گفت: از مجموع بیماران شناسایی شده، ۸۶ هزار و ۴۸۷ مورد مربوط به شهرستان شیراز بوده است.

معاون بهداشت علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به روند افزایشی مراجعان به مراکز منتخب ۱۶ ساعته و افزایش افراد بستری در مراکز درمانی، از مردم خواست با جدیت بیشتری پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند تا روزهای بهتری داشته باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.