تولید ۱۲ میلیون دوز واکسن کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام
عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی از تولید ۱۲ میلیون دوز واکسن کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام طی دو مرحله در پایان اسفند و اواخر اردیبهشت ماه سال آینده خبر داد.

دکتر یحیی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در کشور چندین پروژه برای تولید داخلی واکسن کرونا در مرحله اجراست که پیشتاز آنها ستاد اجرایی فرمان امام است.

وی اضافه کرد: براساس قولی که ستاد اجرایی فرمان امام دادند اواخر اسفندماه دو میلیون دوز و اواخر اردیبهشت ماه سال آینده ۱۰ میلیون دوز واکسن تولید داخلی خواهیم داشت.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تزریق واکسن‌های خارجی نظیر تولیدات روسیه، چین، هند، کوبا و ... در کشور شروع و مراحل انسانی آنها نیز طی شده و به شکل اورژانسی مجوزهایی از FDA (سازمان غذا و داروی امریکا) برای این واکسن‌ها گرفته شده است.

ابراهیمی بیان کرد: در حال حاضر زود است که در مورد اثربخشی واکسن‌های مذکور اظهارنظر شود که کدام از آنها اثربخشی بیشتری دارد و منتظریم با گذشت زمان ارزیابی دقیق را از این واکسن‌ها داشته باشیم.

نماینده مردم سلسله و دلفان با بیان اینکه برای ایجاد ایمنی در بدن واکسن کرونا ویروس باید دوبار تزریق شود، بیان کرد: واکسن در دو مرحله به افراد های‌ریسک در طول یکسال تزریق خواهد شد.

وی افزود: در ارزیابی اولیه هر کدام از این واکسن‌ها نتیجه خوبی بدست آمده است.

ابراهیمی گفت: داروسازی و موسسه رازی، انستیتوپاستور و ستاد اجرایی فرمان امام سه مرکز عمده هستند که امید می رود بتوانند تولید انبوه داشته باشند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.