نظام توزیع کالاهای اساسی در استان نیازمند بازنگری و اصلاح است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: درزمینهٔ کالاهای اساسی و ضروری کمبودی در استان وجود ندارد و نقص در نظام توزیع است که باید اصلاح و بازنگری شود.

محمود ثمینی در جلسه شورای اطلاع‌رسانی لرستان که امروز ۲۴ دی‌ماه برگزار شد، ضمن اشاره به سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: این شهید والامقام از ابتدای انقلاب تا شهادت، بیش از ۴۰ سال به انقلاب و مردم خدمت کرد و تا دشمنان اسلام و عمال استکبار را درک واصل نکرد از پای نایستاد.

وی تصریح کرد: مراسم تشییع باشکوه پیکر شهید سلیمانی در سراسر کشور و حتی در خاک کشور عراق، پاسخ محکمی بود به دشمنانی که به دنبال خاموش کردن فریادی آزادیخواهی و فرهنگ جهاد، ایثار و مقاومت هستند.

معاون استاندار لرستان خاطرنشان کرد: کار جهادی والاتر و فراتر از دیدگاه‌های سیاسی است و مدیران استان باید با الگو قرار دادن شهید سلیمانی، در مسیر توسعه استان با نگاه و حرکت جهادی پیش بروند.

ثمینی اضافه کرد: از تمامی تلاش‌های صورت گرفته توسط رسانه‌های استان، صداوسیما و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی در راستای افزایش آگاهی و اطلاعات مردم در خصوص پیگیری و مقابله با ویروس کرونا تشکر می‌کنم، اما لازم است خدمات نظام و دولت در استان بیش از این اطلاع‌رسانی شود تا دلگرمی و امید مردم به مسئولین نظام افزایش یابد.

وی بیان کرد: خدمات دولت در خصوص تأمین کالاهای اساسی و ضروری مردم استان باید به‌گونه‌ای اطلاع‌رسانی شود که مردم از انبار کردن و خرید غیرضروری کالاهای اساسی در منزل پرهیزکرده و نظام توزیع به‌گونه‌ای باشد که همه‌ی اقشار بتوانند کالاهای اساسی موردنیاز خود را تهیه کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان ادامه داد: خوشبختانه بر طبق گزارش‌های ارائه‌شده، درزمینهٔ کالاهای اساسی و ضروری کمبودی در استان وجود ندارد و نقص در نظام توزیع است که باید اصلاح و بازنگری شود.

ثمینی اظهار کرد: فروشندگان و توزیع‌کنندگان کالاهای اساسی نیز حق ندارد درازای خرید کالاهای اساسی، کالای دیگری را به مشتری تحمیل کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد لازم از طرف اصناف و تعزیرات صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه مصرف هوشمندانه حامل‌های انرژی نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر است، تصریح کرد: صرفه‌جویی به معنای کم‌مصرف کردن نیست، بلکه به معنای درست مصرف کردن و هدر ندادن انرژی است و مردم ما باید به تعریف درستی از این موضوع برسند که نیازمند فرهنگ‌سازی بیشتر است.

احمد حسین فتایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام فاطمیه، اظهار کرد: خوشبختانه با همکاری و همراهی مردم استان، از وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی به وضعیت زرد رسیده‌ایم و امیدواریم با ادامه همین روند، به‌زودی شاهد حرکت استان به سمت سفید شدن وضعیت برویم.

وی تصریح کرد: عملکرد اصحاب رسانه استان، صداوسیما و روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی در خصوص افزایش آگاهی عمومی و ترغیب مردم به رعایت محدودیت‌ها بسیار مثبت بوده که به‌تمامی فعالان عرصه اطلاع‌رسانی خسته نباشید می‌گوییم.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی لرستان سپس با اشاره به دستور کار جلسه سی و یکم، خاطرنشان کرد: کمبود برخی کالاهای اساسی همچون روغن مایع و جامد و همچنین لزوم کاهش مصرف حامل‌های انرژی به‌خصوص گاز و برق از مهم‌ترین موضوعات امروز استان است که در این جلسه موردبررسی قرار می‌گیرد.

گفتنی است در این جلسه، مسئولین کمیته‌های زیرمجموعه شورا به بیان گزارش‌های خود پرداخته و سپس بختیار رازانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و کرم گودرزی مدیرعامل شرکت گاز استان در خصوص دستور کار جلسه و اقداماتی صورت گرفته در راستای حل مشکلات موجود توضیحاتی را ارائه دادند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.