ساماندهی ۱۷۰ تیم در طرح ملی شهید حاج قاسم سلیمانی کهگیلویه
فرماندار شهرستان کهگیلویه گفت:۱۷۰ تیم در شهرستان ذیل طرح ملی حاج قاسم سلیمانی ساماندهی شد.

علیرضا اتابک در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی "کمیته آموزشی" ویژه طرح شهید سلیمانی با اشاره به ساماندهی ۱۷۰ تیم در قالب پنج کمیته این طرح، آمادگی شهرستان در مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور را اعلام کرد.

وی اظهار کرد: در این طرح افراد در قالب پنج کمیته (حمایتی، قرنطینه و رهگیری، نظارت، عملیاتی و آموزشی) به پایش خانه به خانه در طول مدت صد روز به فعالیت می پردازند.

رئیس ستاد مقابله با کرونای شهرستان کهگیلویه با تاکید بر لزوم تدارک تجهیزات و ملزومات مصرفی ویژه طرح تصریح کرد: انتظار می رود ستاد استانی و دانشگاه علوم پزشکی در استمرار و تداوم همراهی ها نسبت به موضوع کمک کار کادر بهداشت و درمان کهگیلویه باشند. وی با اشاره به استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد در طرح افزود: این سازمانها در کهگیلویه تاکنون با روشهای خلاقانه و ابتکاری عزم جهادی در برخورد با مساله داشته اند. اتابک عنوان کرد: رسانه های کهگیلویه نیز با انتشار محتوی آگاهی دهنده و آموزشی نقش منسجم و محوری همراه با مسئولان شهرستان در پیشگیری از بیماری داشته اند.

به گزارش ایسنا، وی با اساسی خواندن کار کمیته آموزشی در این طرح گفت: زیست مبتنی بر پیشگیری با ویروس کرونا، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، آموزش اجتماعی تا ریشه کن شدن بیماری از وظایف اصلی است که باید به آن توجه شود.

فرماندار کهگیلویه خاطرنشان کرد: امیدواریم اهداف پیش بینی شده طرح موثر واقع شود بگونه ای که دیگر شاهد بسته شدن بازار شهرمان نباشیم و ورودی های بیمارستان نیز کاهش پیدا کند

وی خاطر بیان کرد: آمار ۸۰ بیمار در شرایط اپیدمی برای بیمارستانی که جمعیت ۲۰۰ هزار نفری را پشتیبانی میکند شاید نگران کننده نباشد اما وقتی در شرایط فوری در بالکن این بیمارستان نیز مداوا انجام میشود نگران کننده است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.