دو سوم کارکنان در ستاد کرونا به کار گرفته می‌شوند
‍ استاندار قزوین گفت: جمعیت ادارات را به گونه‌ای تقسیم بندی کرده‌ایم که یک سوم در محل کار حاضر شوند این به معنای تعطیلی نیست بلکه از ظرفیت باقیمانده در ستاد کرونا استفاده خواهیم کرد، در هر اداره کل بسیج ادارات و حراست با همراهی مدیرکل باید نیروها را ساماندهی کنند تا از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

هدایت‌الله جمالی‌پور در جلسه فرماندهی قرارگاه عملیاتی مقابله با ویروس کرونای استان قزوین که شنبه اول آذر در سالن شهید امامی استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، تصریح کرد: در فاز سوم مقابله با کرونا قرار داریم و کشور با شیوع گسترده کرونا روبه‌رو است، وضعیت اکثر استان‌ها قرمز است با حرکت جمعی باید این بحران را مدیریت کنیم، قرارگاه فرماندهی نیز به همین منظور در استان قزوین شکل گرفته است که امیدواریم با کارهای عملیاتی و همدلی بتوانیم میزان شیوع کرونا را کاهش دهیم.

استاندار قزوین اظهار کرد: ما با برنامه‌ریزی و سیاستگذاری درست، بسیج امکانات و ظرفیت‌ها و مردم نیز با همکاری مناسب و رعایت پروتکل‌ها می‌توانیم در کنار یکدیگر این ویروس را کنترل کنیم، تجربه سه ماهه اول سال جاری بسیار شیرین بود چرا که با تعامل تمامی مسئولان و آحاد مردم آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا را به حداقل ممکن کاهش دهیم و تمام بیمارستان‌ها را به وضعیت عادی برگرداندیم.

وی یادآور شد: کرونا در استان قزوین روبه نابودی بود اما با بی‌تفاوتی صورت گرفته نسبت به پروتکل‌ها، شیوع کرونا در قزوین افزایش پیدا کرده به طوری که گاهی با کمبود تخت روبه‌رو می‌شویم، بنابراین باید به صورت جدی فعالیت کنیم.

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: کمیته نظارت و ارزیابی قرارگاه عملیاتی باید موارد را به دقت بررسی کند و در صورتی که مشکلی وجود دارد آن را با تصمیم‌گیری جمعی و استفاده از تمام ظرفیت‌های استان مرتفع کنیم.

وی تأکید کرد: جمعیت ادارات را به گونه‌ای تقسیم بندی کرده‌ایم که یک سوم در محل کار حاضر شوند این به معنای تعطیلی نیست بلکه از ظرفیت باقیمانده در ستاد کرونا استفاده خواهیم کرد، در هر اداره کل بسیج ادارات و حراست با همراهی مدیرکل باید نیروها را ساماندهی کنند تا از این ظرفیت برای پیشبرد اهداف استفاده کنیم.

استاندار قزوین بیان کرد: شرایط امروز مانند شرایط دفاع مقدس است، روزانه تعداد زیادی از هموطنانمان بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند بنابراین باید احساس کنیم که یک جنگ در کشور شکل گرفته است و همه باید در کنار هم به مقابله با کرونا بپردازیم.

وی تأکید کرد: شهرداری نیز باید به کمک دستگاه‌های دیگر بیاید و از محل اعتبارات خود یک میلیارد تومان را به ستاد کرونا اختصاص دهد، همچنین کلیه دستگاه‌ها به صورت اعتباری، انسانی و مشورتی باید به قرارگاه کمک کنند تا بتوانیم شرایط استان را بهبود ببخشیم.

روحانیان و بسیجیان پای کار هستند

آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی فقیه در استان قزوین نیز در این جلسه تصریح کرد: دوران کرونا مانند دوران دفاع مقدس است که بعد از مدتی به پایان می‌رسد ما باید پرونده‌ای داشته باشیم که مصوباتش باعث سربلندی باشد.

وی افزود: زمانی که به دوران دفاع مقدس توجه می‌کنیم نقش شهید بابایی و همچنین نقش آیت‌الله باریک بین در انسجام تشکل‌های مردمی و کمک به جبهه افتخارآفرین است بنابراین ما نیز در این دوران باید اقداماتی انجام دهیم که نتیجه آن خوب و باعث سربلندی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: طلاب می‌توانند از ظرفیت بسیج مردمی، امکانات مساجد، نیروهای انقلابی استفاده کنند، ما نیز اعلام آمادگی می‌کنیم که در صورت نیاز روحانیان و بسیجیان پای کار هستند.

وی تأکید کرد: برای اقداماتی که صورت می‌گیرد باید پیوست دینی را در نظر بگیریم، دانشمندان جوان استان داروهایی در حوزه کرونا کشف کردند باید این جوانان را تشویق کرد تا بتوانم شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشیم.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.