توزیع ۳۰۰۰ بسته معیشتی در بین نیازمندان زنجانی
فرمانده سپاه ناحیه زنجان گفت: همزمان با هفته بسیج  تعداد ۳۰۰۰ بسته غذایی در قالب رزمایش مومنانه در زنجان بین گروه‌های هدف توزیع می‌شود.

سرهنگ محسن سهندی ظهر امروز (اول آذرماه) در جمع خبرنگاران، ضمن تبریک فرارسیدن هفته بسیج، اظهار کرد: حضور بسیج در همه صحنه‌ها به وفور مشهود و این روزها در عرصه‌های جهادی، چون فرهنگی، سازندگی، محرومیت‌زدایی، پزشکی و درمان و مخصوصا مبارزه با ویروس کرونا است.

وی با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی بسیجیان در همه عرصه‌ها بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: به برکت مجاهدت‌های شبانه‌روزی بسیجیان شاهد آن هستیم که مردم در موضوعات مختلف از حضور به موقع و عملکرد خوب بسیج رضایت کامل داشته و به این میراث گران‌بهای حضرت امام خمینی (ره) به‌عنوان یک ستون اصلی در جهت حل مشکلات و بهبود اوضاع و شرایط زندگی نگاه می‌کنند.

این مسئول با اشاره به خدمات‌رسانی‌های بسیج از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در استان، عنوان کرد: بسیج شهرستان زنجان بلافاصله پس از ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر تشکیل ستاد مقابله با کرونا، اقدام به تشکیل قرارگاه زیستی کرد و بر همین اساس ۹ قرارگاه پدافند زیستی در بسیج شهرستان تشکیل شد که ۶ قرارگاه مختص استان و ۳ قرارگاه روستایی به موازات بخش‌های مختلف شهرستان تشکیل شد.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان تصریح کرد: تاکنون بسیج شهرستان با راه‌اندازی ۵ کارگاه صنعتی و بیش از ۵۰ کارگاه خانگی ماسک‌دوزی اقدام به تولید بیش از ۲ میلیون عدد ماسک کرده که به مراجع و مراکز بهداشتی و همچنین قشر کم برخوردار جامعه تحویل داده شده است.

سهندی به دوخت و تولید ۶۵ هزار لباس ایزوله برای کادر بیمارستانی و تولید ۱۰ هزار شیلد بهداشتی توسط خواهران با کمک خیرین زنجانی خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۶۸ هزار بسته غذایی کمک معیشتی و بیش از ۱۲۸ هزار پرس غذای گرم و بیش از ۶۲ هزار بسته بهداشتی توزیع شده که مرحله هفتم این رزمایش در هفته بسیج اجرا می‌شود که طی این مرحله تعداد ۳۰۰۰ بسته غذایی کمک معیشتی بین جامعه هدف توزیع می‌شود.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های امسال هفته بسیج شهرستان زنجان، گفت: بیش از ۱۰۰۰ برنامه تحت ۵۰ سرفصل با محوریت پایگاه‌های مقاومت در سر فصل‌های مختلف اعم از فرهنگی، عقیدتی، اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، بصیرت افزایی، یادوآره مجازی و... برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه ناحیه زنجان عنوان کرد: علاوه بر برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، افتتاح و تحویل ۶ پروژه خانه محروم، بهره‌برداری از ۲ طرح انتقال آب کشاورزی، افتتاح ۱۲ واحد پایگاه مقاومت بسیج با مساحت ۸۵۰ متر مربع، افتتاح ساختمان حوزه مقاومت بسیج شهید باهنر با مساحت ۴۰۰ متر مربع، شروع پروژه آبرسانی برای ۲ روستای دیگر که از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.