ترقی: دولت جامعه را برای اجرای قرنطینه اقناع کند
یک فعال سیاسی با تاکید بر لزوم همراهی مردم با اجرای قرنطینه سراسری کشور، گفت: دولت تا روز اجرای قرنطینه گام های موثری در جهت اقناع مردم برای اجرای قرنطینه  بردارد.

حمید رضا ترقی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی کرونا به لحاظ تاکیدات راهبری برای همه لازم الاجرا است، اظهار کرد: همه مردم و دستگاه تا باید کمک کنند تا با عوامل رشد ویروس کرونا مقابله شود. یکی از روش های مؤثر در این زمینه کاهش ارتباطات اجتماعی و تجمعات مردم است.

وی ادامه داد: مسئولان هم باید تناقضی در تصمیم گیری های خود را کنار گذاشته و روش ثابت ، متقنی و کارشناسی شده را اتخاذ کنند. از سویی آنها باید افکار عمومی را بابت اجرای قرنطینه اقناع کنند. در این شرایط آمادگی مردم هم برای همراهی با تصمیمات بیشتر می شود.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه سخنگوی ستاد مقابله با کرونا نقش خبری دارد نه اقناع کننده، تصریح کرد: در تصمیماتی که با زندگی و معیشت مردم در ارتباط است حتما باید اقناع سازی انجام شود اما من مسئولی ندیده ام که در این چند روز به صورت اقناعی با مردم صحبت کند.ترساندن و نگران کردم مردم خیلی کارساز نیست و روش اقناعی بهتر جواب می دهد. تا روز اجرای قرنطینه بهتر است که دولت گام های موثری برای اقناع مردم بردارد.

ترقی در پایان با اشاره به خسارات سنگین مادی و معنوی به مردم از ناحیه گسترش بیماری کرونا، گفت: تعطیلی مغازه ها راهکار اساسی نیست. باید راهکاری دنبال شود که هم جلو گسترش بیماری گرفته شود و هم به درآمد و معیشت مردم آسیبی وارد نشود. دولت از کارشناسان و اندیشه ورزان کمک بخواهد تا راهکاری پیدا شود که هم به معیشت مردم آسیب نرسد و هم بیماری گسترش نیابد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.