وجود ۳ کارگاه فعال تولید ماسک در تویسرکان
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان از فعالیت سه کارگاه تولید ماسک در این شهرستان خبر داد و گفت: این سه کارگاه از ماه های اول شیوع کرونا، مشغول به دوخت و تولید ماسک با رعایت استانداردهای بهداشتی شدند.

روانبخش نورعلیئی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تویسرکان هم چون دیگر شهرهای کشور در اوایل شروع اپیدمی کرونا با کمبود محصولات بهداشتی، ضدعفونی و ماسک مواجه بود.

وی افزود: با توجه به این کمبودها و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا به فکر تولید ماسک و موادضدعفونی کننده و پد الکی در شهرستان افتادیم که خوشبختانه بعد از رایزنی های لازم با اتحادیه خیاط ها و چند واحد صنفی مرتبط و تهیه و تخصیص سهمیه پارچه ویژه این امر، سه کارگاه خیاطی کارهای جانبی خود را تعطیل کردند و به تولید ماسک مشغول شدند و خوشبختانه تا امروز هم همچنان مشغول تولید هستند .

نورعلیئی ادامه داد: تاکنون افزون بر دو میلیون ماسک با قیمت مصوب دولتی بین مردم این شهرستان و گاهاً در شهرستان های همجوار نیز توزیع شده است و هم اکنون هم بیش از ۱۰۰ هزار ماسک موجود داریم و هیچ‌کمبودی در جهت تأمین ماسک نداریم.

وی با اشاره با صادر کردن ماسک به استان کرمانشاه و چند شهر دیگر مطرح کرد: در حال حاضر چهار چادر برای توزیع ماسک، پد الکلی و مواد ضدعفونی کننده در میادین اصلی شهر به منظور رفاه حال مردم و دسترسی آسان همشهریان برای تهیه این اقلام بهداشتی مستقر شده و این مواد با نرخ دولتی در بین آنها توزیع می شود.

نورعلیئی در ادامه گفت: از ابتدای شیوع کووید ۱۹ در تویسرکان پیگیر رفع مشکلات شرکت های صنعتی تولیدکننده مواد شوینده، بهداشتی و ضدعفونی، پد الکلی و دستکش های یکبار مصرف بودیم و با افزایش ساعات فعالیت و شیفت کاری این شرکت ها، ظرفیت تولید این مواد را بالا بردیم و تاکنون افزون بر پنج تن ژل ضدعفونی کننده، بیش از ۴۰ هزار ماسک و ۶۰۰ دست گان بیمارستانی را به صورت رایگان به بیمارستان و مراکز درمانی شهرستان اهداء کردیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان تویسرکان یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بین هشت تا ۱۰ تن برنج با نرخ مصوب دولتی در قالب طرح کمک‌ های مؤمنانه از سوی تولیدی‌های صنعتی، اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی بین همشهریان توزیع شده است‌.

وی در پایان تعطیلی واحدهای صنفی پرخطر در شرایط وضعیت هشدار کرونا طبق دستور ستاد مبارزه با کروناویروس شهرستان به منظور کنترل و مهار این ویروس را از دیگر اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت تویسرکان برشمرد.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.