سیکل بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان شکسته نمی شود
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان کارهای خیلی خوبی برای بالابردن ظرفیت خدمات انجام داده و فضای بسیار خوبی به عنوان بخش مگا آی‌سی‌یو پیشرفته با ۳۰ تخت آماده کردند و تجهیزاتی لازم دارند که تا پایان هفته در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد که یک مگا آی‌سی‌یو بزرگ استان می‌تواند باشد.

دکتر "قاسم جان‌بابایی" در حاشیه بازدید از بخش کرونا بیمارستان علی‌بن ابیطالب (ع) و سالن بحران شهرستان اظهار کرد: امروز به دلیل بار بیماری کرونا که در شهرستان رفسنجان روند رو به افزایشی داشت و در اکثر شهرهای استان کرمان به ویژه شهر کرمان، بافت و سیرجان هم این شرایط را دارد، بازدیدی از بخش‌ها انجام دادیم.

وی افزود: متأسفانه بیماران بستری و مراجعه‌های سرپایی همچنان رو به افزایش است و متاسفانه به دلیل مراجعه دیرهنگام بیماران، مریض‌های نسبتا بدحال‌تری به اورژانس مراجعه می‌کنند و خدمات خیلی بیشتری لازم دارند.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اولین استدعایی که دارم مردم اگر دارای علائم دال بر کرونا هستند در مراجعه تأخیر نداشته باشند چون با تشخیص زودهنگام راحت‌تر می‌توان بیماری را کنترل کرد که مریض به نارسائی تنفسی نرسد.

جان‌بابایی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان کارهای خیلی خوبی برای بالابردن ظرفیت خدمات انجام داده و فضای بسیار خوبی به عنوان بخش مگا آی‌سی‌یو پیشرفته با ۳۰ تخت آماده کردند و تجهیزاتی لازم دارند تا پایان هفته در اختیار دانشگاه قرار می‌گیرد که یک مگا آی‌سی‌یو بزرگ استان می‌تواند باشد و بیمارانی که نیاز به مراقبت بیشتری دارند در این بخش تحت مراقبت باشند.

معاون وزیر بهداشت افزود: بخش زیادی از بیمارستان زیر بار کرونا رفته مقداری مسئله اکسیژن دارند که تا پایان هفته تأمین و به سرعت این مشکل برطرف می‌شود. البته الان مسئله خاصی در این رابطه وجود ندارد اما نیاز دارند با توجه به روند رو به افزایش بیماران نیاز دارند که این مسئله حل شود.

جان بابایی عنوان کرد: در بحث کرونا مهمترین کار اجرای مصوبه ستاد ملی کرونا است که در مورد استان کرمان، رفسنجان هم مثل سیرجان و بافت جزو شهرهایی است که الزاماتی در رابطه با محدودیت‌ها دارد که حتما باید این محدودیت‌ها در رفسنجان اعمال شود.

معاون درمان وزیر بهداشت با بیان اینکه سیکل بیماری در بیمارستان شکسته نمی شود بلکه فقط با محدودیت می‌شکند، خاطرنشان کرد: باید محدودیت‌ها در این منطقه اجرا شود و بیماریابی شود به‌ویژه کسانی که کارگر زیادی در باغ‌های پسته و مراکز فرآوری دارند باید خیلی حواس‌شان جمع شود اگر فردی مبتلاست بلافاصله با توجه به اینکه شرایط تست در رفسنجان وجود دارد مراجعه کند و این تست‌ها رایگان انجام شود.

جان‌بابایی همچنین در خصوص مراسم تشییع در یکی از روستاهای رفسنجان که با جمعیت زیادی برگزار شد، اظهار کرد: نمی‌شود با وجود کادر درمان خسته و درمانده یک‌سری آدم‌ها رعایت نکنند و فکر کنند شرایط عادی است و هر زمان بدحال شدند بیایند و بستری شوند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.