انجام ۳۰ هزار ماموریت "اورژانسی" در بهار و تابستان کرمانشاه
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگااه علوم پزشکی کرمانشاه از انجام بیش از ۳۰ هزار ماموریت اورژانسی در نیمه ابتدای امسال خبر داد.

دکتر هومن رفیعی در گفت و گو با ایسنا در تشریح عملکرد شش ماهه اورژانس از انجام ۳۰ هزار و ۱۱۶ ماموریت اورژانسی طی این مدت خبر داد وافزود: از این تعداد ۲۴ هزار و ۵۸۰ ماموریت شهری و ۵۳۳۶ مورد جاده ای بوده است.

وی افزود: از مجموع ماموریت های شهری، ۴۲۲۹ ماموریت تصادفی و ۲۰ هزار و ۳۵۱ ماموریت غیرتصادفی بوده است، همچنین از مجموع ماموریت های جاده ای نیز ۲۲۷۰ ماموریت تصادفی و ۳۲۶۶ ماموریت غیرتصادفی بوده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: طبق روال همیشه ماموریت های قلبی و عروقی در صدر ماموریت غیرتصادفی اورژانس قرار دارد و مشکلات تنفسی و انواع مسمومیت ها (غذایی، مواد مخدر و ...) دررتبه های بعدی قرار دارند.

رفیعی در ادامه اشاره ای همه به ماموریت های کرونایی اورژانس داشت و افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲۳۹۳ ماموریت کرونایی در سطح استان انجام شده که موارد مشکوک، محتمل و قطعی(جابجایی بین بیمارستانی) را شامل می شود.

این مسئول با بیان اینکه آمبولانس های ویژه ای برای جابجایی این بیماران در نظر گرفته شده گفت: هر فردی که علائم تنگی نفس و تپش قلب و کاهش سطح هوشیاری داشته باشد می تواند با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و همکاران اورژانس کار انتقال او به مراکز درمانی را انجام می دهند.

وی افزود: لزوما هر علامتی به معنی کرونا نیست و نیروهای اورژانس با گرفتن شرح حال اقدام به اعزام آمبولانس برای انتقال بیماران کرونایی می کنند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.