پاییزِ هراس انگیز کرمانشاه
رییس مرکز اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: مهرماه امسال از هر دو تست کرونا در استان، یک مورد آن مثبت شده است.

مهدی محمدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۷۰ هزار و ۵۰۳ مورد تست کرونا در استان انجام شده گفت: از این تعداد ۱۵ هزار و ۳۵۷ مورد مربوط به بیماران بستری و ۵۵ هزار و ۱۴۶ مورد نیز مربوط به مراجعین سرپایی بوده است.

وی افزود: در مجموع از این تعداد تست ۲۴ هزار و ۱۲۷ مورد آن مثبت شده، یعنی جواب کمتر از یک سوم تست های کرونای انجام شده در استان مثبت بوده است.

محمدی یادآور شد: از مجموع موارد تست های مثبت کرونا، ۵۷۱۹ مورد آن مربوط به موارد بستری و ۱۸ هزار و ۴۰۸ مورد آن مربوط به موارد سرپایی بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ تست کرونا در استان گرفته می شود، گفت: مهر ماه امسال بطور میانگین از هر دو تست کرونای گرفته شده، یک مورد آن مثبت بوده است.

محمدی افزود: روز گذشته ۵۵۴ تست کرونا در سطح استان گرفته شد که از این تعداد ۳۱۹ مورد یعنی حدود ۵۷ درصد آن مثبت شده است و این موضوع زنگ هشداری برای مردم استان است.

وی تصریح کرد: بارها گفته‌ایم رفتار کرونا به شدت وابسته به رفتار بهداشتی مردم است و اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکرده و از ماسک استفاده نکنند، قطعا شاهد اوج گیری آمارهای کرونا خواهیم بود.

در مهرماه روزانه بطور میانگین هفت نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

از ابتدای شیوع کرونا تاکنون نیز بیش از ۷۶۰ نفر به دلیل ابتلا به کرونا در استان فوت کرده‌اند و هم اکنون هم حدود ۶۵۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

← لطفاً ثبت‌نام کنید یا واردشوید و نظر خود را اضافه کنید.